Župan Občine Piran Andrej Korenika je na svojem Facebook profilu pojasnil zaplete, ki že desetletje zavirajo začetek gradnje podzemne parkirne hiše s 469 parkirnimi mesti v Portorožu, predvidene v okviru občinskega podrobnega prostorskega načrta Kaštel iz leta 2012.
Korenika je poudaril, da sam projekta »zagotovo ne bi predlagal kot župan«, a je veljaven, sprejet s sodelovanjem javnosti in zato pravno zavezujoč. Glavni razlog za desetletno stagnacijo projekta naj bi bil ta, da investitor ne more začeti gradnje, dokler ne pridobi pravice graditi pod občinskim zemljiščem v velikosti 2341 m².
Občina je zato predlagala rešitev: javno dražbo teh zemljišč z vnaprej zagotovljenimi stvarnimi pravicami, kar pomeni, da bi zemljišča formalno prešla v last kupca, a ostala v posesti občine za javno rabo (park, trg, fontana, cesta). Kupec bi pridobil zgolj pravico gradnje podzemne garaže.
Na dražbi je podjetje FH invest, d.o.o. ponudilo 2,5 milijona evrov – precej več od ocenjene vrednosti (1.042.598 evrov brez DDV) – vendar občinski svet pravnega posla ni podprl. »Za sklenitev kupoprodajne pogodbe ni glasoval nihče,« je zapisal Korenika.
Zaradi tega je podjetje vložilo tožbo, sodišče prve stopnje pa je presodilo, da je bila pogodba sklenjena že s podpisom ene strani. Občina se bo na to odločitev pritožila, pravi Korenika. Kljub temu pa župan poudarja, da občina zemljišč ne bo izgubila – ostala bodo v njeni posesti, prejela pa bo kupnino.
Korenika opozarja, da bi sodni zapleti lahko dodatno zamaknili začetek projekta, zato bo treba razmisliti tudi o drugih rešitvah za pridobitev nujno potrebnih parkirnih mest – kar vpliva tudi na možnost ureditve ločene kolesarske steze skozi Portorož.
Nova ločena kolesarska pot
Portorož je pred kratkim dobil novo kolesarsko pot. Gre za projekt, ki združuje kolesarje in voznike avtomobilov. Nova ureditev je med prebivalci Portoroža sprožila skrb glede prometne varnosti, po drugi strani pa so številni pozdravili dejstvo, da kolesarji niso več na istem pločniku kot pešci.
Reševanje prej omenjenih zapletov pa bo, kot pravi župan Pirana, prispevalo tudi k ureditvi nove, ločene kolesarske steze skozi Portorož. “Do takrat pa se bomo morali zadovoljiti z zarisano, ki sicer povsod v svetu dokazano prispeva k večji varnosti kolesarjev, le v Portorožu – po mnenju naših poznavalcev – razmere v prometu še poslabšuje.” je komentiral Korenika.