Gledanje fotografij sebe in bližnjih ter barvanje pobarvank pomagata pri krepitvi kognitivnih sposobnosti kot preventiva pri razvoju demence. V prazničnem času zažarijo najbolj nepozabni družinski spomini, ki jih s toplino v srcu obujamo še dolga leta. Zato je Zavarovalnica Generali, ki je že od prvega dne zavezana vseživljenjskemu partnerstvu, s projektom Pobarvajte spomine osvetlila prevečkrat spregledano tematiko demence. Glavni namen je, da se poskrbi ne le za ozaveščanje, temveč za konkretne korake k širši družbeni diskusiji tega zelo razširjenega pojava pri nas.
Svojim bližnjim lahko za praznik podarite najbolj osebne pobarvanke. Na spletni strani generali.si so ustvarili podstran z aplikacijo, ki družinske fotografije spremeni v pobarvanke, te pa lahko nato v prazničnem času ljudje pobarvajo s svojimi bližnjimi in tako poskrbijo, da njihov spomin ne bo zbledel.
Matej Demšar iz zavarovalnice Generali, prejemnik naziva NAJ prostovoljec po globalnem izboru mreže ljudi za pomoč ljudem The Human Safety Net, je ob zastrašujočih napovedih in začetku projekta »Pobarvajte spomine« dodal:
»Skupaj s sodelavci verjamemo v moč prijaznosti, ki tako med delovnim časom kot tudi izven njega prinaša medčloveško toplino. Kot zaposleni Generalija se zelo rad udeležim številnih družbeno odgovornih iniciativ naše zavarovalnice, tokrat pa mi je tudi kot prostovoljcu iniciativa Pobarvajte spomine še posebej prirasla k srcu, saj verjamem, da lahko že s pozornostjo in časom, ki ga posvetimo drugim, ustvarimo lepe spomine vsem. In točno to je resnični čar praznikov.«
Prav tako želijo s tem projektom prispevati k preprečevanju razvoja demence, ki je kronična in neozdravljiva bolezen možganov, ki prizadene možganske celice. Bolezen ne prizadene le oseb z demenco, ampak tudi njeno ožjo družino in skrbnike. Vizualni pripomočki – zlasti fotografije – lahko pomagajo spodbuditi spomine pri ljudeh z demenco, tako pri prepoznavi samega sebe, situacije, bližnjih, kot tudi pri prepoznavanju stvari iz vsakdanjega življenja. Ogledovanje fotografij iz preteklosti, posebno takih, s katerimi se osebe emocionalno povežejo, pomaga osebam z demenco pri stimulaciji njihovih možganov, priklicu spominov in upočasnjevanju izgube kognitivnih sposobnosti. Barvanje pobarvank je tudi zelo vključujoča aktivnost, tudi kot aktivnost za druženje različnih generacij.
»V zavarovalnici Generali smo ponosni, da že vrsto let podpiramo projekte, ki prepoznavajo družbeno pomembne teme. Kot pravi vseživljenjski partner in nekdo, ki stoji ob strani v vsakem trenutku, se zavedamo, da je pozornost, ki jo namenimo bližnjim, največje darilo. V duhu konkretnih dejanj, ki jim je Generali zavezan vse od svojega prvega dne, smo se odločili za projekt Pobarvajte spomine. Z njim nagovarjamo vse družine, ki jih je tako ali drugače prizadela demenca in izgubljajo skupne spomine. S projektom želimo na pozitiven in topel način prispevati k osvetlitvi tako razširjene bolezni, kot je demenca ter jim vsaj za trenutek polepšati letošnje praznike,« je ob začetku projekta povedala Svetlana Almaš, direktorica marketinga in odnosov z javnostmi v zavarovalnici Generali.