Predolgo čakal na trajekt?
V Facebook skupini Potniške ladje na Jadranu so izpostavili vprašanje odgovornosti, eden od administratorjev pa navaja, da se je po informacijah, ki jih ima, očitno predolgo čakalo na prevoz, ker je bilo vreme slabo.
“Kje so bile službe, ki so opremljene z ustreznimi plovili in letali, ki so specializirana za tovrstne intervencije? Kje so helikopterji, s katerimi se tako pogosto hvalita ministrstvo za notranje zadeve in ministrstvo za obrambo? Kupili so hitre gliserje za nujne medicinske prevoze, ki naj bi zdržali 40 vozlov, zdržali morje 5 in več. Kje so bili, kdo jih je najel in zakaj? Kje so Modrulji iz hrvaške obalne straže? Policijski čolni spijo v Lori!? Kje so helikopterji Blackhawk, ko ne prevažajo Milanovića? In MI8 ali najnovejši, posebej nabavljeni? Vse je pomrlo, spalo, zaradi močnega južnega vetra so vsi čakali, da to stori kdo drug? Čakali na ‘železnico’ iz Splita, trajekt Marko Polo s kapitanom, in da reši dan z ladjo, ki zmore hitrost okoli 16 vozlov? Globok priklon kapitanu in posadki,” so zapisali v skupini.

Posadka trajekta Marco Polo rešila mladeniča
Dubrovački dnevnik je stopil v stik s Sandrom Rundićem, kapitanom ladje Marko Polo, čigar posadka je priskočila na pomoč in rešila življenjsko ogroženega mladeniča. Opisal je, kaj se je sinoči pravzaprav zgodilo. Kot pravi, helikopterji zaradi močnega vetra niso mogli poleteti, ladje luške kapitanije in čolni nujne medicinske pomoči pa so bili v Dubrovniku. In Marco Polo je ravno pristal v lastovskem pristanišču, ko je prišel klic za nujni medicinski prevoz.
“Imeli smo redno linijo in prispeli v Ubli okoli 23. ure. Nato nas je kontaktiral dežurni zdravnik na Lastovu, da imajo težave in potrebujejo prevoz pacienta. Rekli so, da zaradi vremenskih razmer helikopter ne more vzleteti. Po tem so nas uradno kontaktirali iz Centra 112, poklicali pa so nas tudi iz kapitanije. Bili smo pripravljeni in odšli takoj, ko smo prevzeli pacienta. Z njim sta bila dva zdravnika, zdravniška ekipa, voznik in pacientova mama,« je povedal stotnik Rundić.
Kot je dejal, so bili v Veli Luki okoli 1.15. Mladenič je pot nadaljeval do dubrovniške splošne bolnišnice, Marko Polo pa se je okoli 3.30 vrnil na Ubli. Ponovno so izpluli ob 4.30 na redni liniji.
“To je bila pravzaprav naša dolžnost, zato smo tukaj. Takšne izkušnje že imamo in zlahka ocenimo, kaj ladja zmore in kaj ne,” je dejal Rundić, ki v tem junaškem dejanju ne vidi nič nenavadnega. Treba pa je bilo hitro reagirati v slabem vremenu in zagotoviti potrebno pomoč, za kar si celotna ekipa, ne glede na žalosten razplet, še vedno zasluži vse pohvale.
Lulić: Naredili smo vse, kar se je dalo
Direktor Dubrovniško-neretvanskega zavoda za nujno medicino Luka Lulić, je za portal dejal, da so očitki o nepravočasnem odzivu pravzaprav neutemeljeni.
“Res je, da je bil mladenič zaradi neugodnih vremenskih razmer v Velo Luko prepeljan z ladjo Marco Polo. Helikopterji niso mogli leteti. Zaprošen je bil nujni prevoz pacienta in logično je, da je bil prepeljan z ladjo, ki je bila takrat v pristanišču Ubli, ki je dovolj velika in na kateri je mogoče pomagati pacientu. Vse ostalo so neutemeljene špekulacije, ki jih ne bi komentiral,” je pojasnil Lulić.
Pojasnil je, da je bila hitra ladja, namenjena takim primerom, v Dubrovniku in da bi “trajalo štiri ure do Lastova in nazaj”. S tem bi, pojasnjuje Lulić, izgubili veliko časa, najhitrejša možnost pa je bil Marco Polo, ki je na Lastovu že bil.
“Na terenu sta bila oba lastovska zdravnika, ki sta glede na bolnikovo stanje in razmere na morju ocenila, da je ladja najboljša možnost. Če v teh vremenskih razmerah do Lastova in nazaj voziš s hitrim čolnom štiri ure in so to majhne ladje, potem je jasno, da to ne pride v poštev. Helikopterji žal niso mogli leteti,” je še povedal Lulić.