Leto 2023 je bilo v vseh pogledih negotovo – svetovno gospodarstvo je okrevalo počasneje od pričakovanj, razmere v logistiki so bile še vedno kompleksne. Dodatno tveganje za blagovne tokove, ki v Sredozemlje in S Jadran potujejo prek Sueškega prekopa, je predstavljajo zaostrovanje konflikta na Bližnjem Vzhodu.” Kljub temu smo poslovali nad pričakovanji in pri pretovoru dosegli kar nekaj pomembnih mejnikov,” so sporočili iz Luke Koper. Ob koncu lanskega leta je bil sprejet tudi strateški poslovni načrt družbe in Skupine Luka Koper za obdobje 2024-2028. V prihodnjem petletnem obdobju bo poslanstvo Luke Koper zagotavljati zanesljive, visoko kakovostne pristaniške storitve, skladne s smernicami trajnostnega razvoja – s ciljem postati prva izbira med pristanišči na evropski južni transportni poti.
Rekordni na več segmentih
Rekordne številke so dosegli na kontejnerskem, avtomobilskem in potniškem terminalu ter na terminalih za hlajene in tekoče tovore. Na segmentu kontejnerjev so s pretovorom 1.066.096 TEU dosegli 5 odstotno rast, na avtomobilskem pa z izjemnim rezultatom 916.728 pretovorjenimi avtomobili 14 odstotno rast v primerjavi z letom poprej. S tem so še utrdili svoj položaj in potrdili primat med pristanišči v Jadranu (kontejnerji) in Sredozemlju (avtomobili). Rekordni so bili tudi na segmentu potniškega terminala, saj so s potniškimi ladjami letos v pristanišče sprejeli 120.553 potnikov, na ta način pa presegli dosežek iz leta 2019, ko so v Kopru gostili 115 tisoč potnikov.
V lanskem letu so privezali 1.642 ladji, sprejeli 20.609 vlakov, našteli pa so tudi 422.811 tovornjakov (šest odstotkov več kot leto prej). Razmerje med cesto in železnicov skupnem pretovoru je nekoliko na strani železnice in znaša 52 odstotkov.
Poslovali primerljivo z letom 2022
Luka Koper, d. d. je v letu 2023 po preliminarnih in nerevidiranih podatkih ustvarila čiste prihodke od prodaje v višini 308,8 milijona evrov, kar je za 0,5 odstotka manj kot v letu 2022. Več prihodkov so zabeležili na račun večjega pretovora kontejnerjev in avtomobilov, večjega obsega storitev polnjenja in praznjenja kontejnerjev ter višjih cen storitev, medtem ko so bili prihodki iz skladiščnin, zaradi postopne umiritve razmer v globalni logistiki in krajšega zadrževanja blaga na skladiščih, nižji. Več o finančnih rezultatih družbe bo znano 21. februarja 2024, ko bodo objavili prvo informacijo o poslovanju za leto 2024.