Osnovna naloga ZPPAS je promocija zveze in članstva, pomorskega poklica ter vzgoja, izobraževanje in pridobivanje novih kadrov ter sodelovanje z ostalimi deležniki pristaniške skupnosti predvsem strokovno, kar pa ni vselej dobronamerno sprejeto.
Največja ovira je zavračanje dejstev in prepogoste menjave v upravi Luke Koper, saj z vsako menjavo začnemo znova, spet od začetka. Uprave so usmerjene v kapitalski donos, kar je povsem jasno, ne zavedajo pa se dejstev, da posli prihajajo iz skupnosti, ki živi in dela poleg pristanišča, in ne kar sami od sebe.
Po daljšem času imamo strokovno upravo, ki razume našo problematiko, je naučena prisluhniti skupnosti ter ustrezno ukrepati za izboljšave. Verjamemo, da bo sodelovanje uspešno.
Kar 90 % mednarodne trgovinske menjave se opravi po morju, zato nam mora biti povezanost z zaledjem, predvsem z vzhodnoevropskimi državami, Avstrijo in Bavarsko, pomemben cilj. Za to pa potrebujemo predvsem nove in dodatne infrastrukturne rešitve na območju Luke Koper in seveda tudi v zadelju, ki se v zadnjem času vse bolj razvija, ter vsekakor prenovljeno železniško infrastrukturo, pa tudi ustrezne rešitve za pomanjkanje kadrov. Res je, da smo pristopili k izgradnji drugega tira, čeprav nekoliko pozno, pa vendar. Bojimo se, da izgradnja slednjega brez ustrezne širitve postaje KOPER TOVORNA, ne bo možnosti drugega tira v celoti izkoristila in se bomo spet srečevali s problemi odpreme blaga.
Če bo Slovenija vodila gospodarsko in razvojno politiko, ki bo tudi pomorsko usmerjena, in hkrati podpirala razvoj koprskega pristanišča, se bo tudi število ladij v našem pristanišču vsako leto povečalo. V zadnjem času opažamo zasičenost prometa in pretovora blaga preko koprskega pristanišča, kateremu se žal nismo mogli izogniti, saj je posledica nerednih prihodov ladij, trenutno zaradi krize v Rdečem morju (napadi jemenskih upornikov), svetovne trgovinske menjave ter pomanjkanja delovne sile in skladiščnih površin v Luki Koper. Glede na specifičnost dela v Luki Koper – 24/7 bi bilo po našem mnenju nujno spremeniti in prilagoditi panožne kolektivne pogodbe zaposlenih in tako omogočiti oz. vsaj delno rešiti problem pomanjkanja delovne sile, s katero se vsi v tej panogi soočamo.
Zavedati se moramo, da je Luka Koper izgubila sloves, ki ga je imela dolga leta, predvsem glede nezasičenosti, pretovora, dela in delovne sile … Danes pa je vse to velika težava. Nepoznavalec lahko opazi povečano število ladij na koprskem sidrišču, upočasnjeno delovanje kontejnerskih ladij in posledično daljše zadrževanje slednjih v pristanišču, pa še bi lahko naštevali.
Močno zaupamo novi upravi Luke Koper, saj smo prepričani, da bodo slednji to znali uspešno rešiti.
Eden izmed odmevnejših projektov ZPPAS je pridobivanje in izobraževanje pomorskega poklica »LOGISTIČNI TEHNIK IN POMORSKI AGENT«. Pred tremi leti smo v sodelovanju z GEPŠ Piran obnovili to smer in je bilo letos vpisanih preko 50 dijakov. Poudariti velja, da smo od samega začetka pomorske agencije pristopile tudi k štipendiranju dijakov ter si tako poskušali zagotoviti nove kadre. V posameznih primerih na področju strokovnih predmetov pa tudi neposredno sodelujemo kot predavatelji le teh.
Pri pripravi prihodnje prometne strategije bi vsekakor želeli sodelovati kot ZPPAS, kar sem že večkrat poskušal poudariti, samo in izključno na strokovnem področju. Nismo politična organizacija ali društvo, smo skupina strokovnjakov, ki dobro pozna problematiko pomorskih agencij in potrebe ladjarjev. Žal smo skušali priti v stik s pristojnimi ministrstvi, a nam do danes ni uspelo kljub večkratnim pozivom tudi predsednika vlade RS. Odgovora žal nismo dobili, iz česar lahko razumemo, da pomorska in prometna strategija ni prednostno področje te vlade oz. nas ne potrebujejo, vsekakor pa še vedno verjamemo, da bo strokovnost prevladala.
Ob koncu ne velja zanemariti dejstva, da je za obalno gospodarstvo Luka Koper in njene spremljajoče dejavnosti, kot so pomorske, logistične, transportne in še mnoge druge, še kako pomembne, saj dajejo večino prihodka tukajšnjemu prebivalstvu. Včasih je potrebno na ta račun tudi potrpeti in pokazati malo več politične volje pri reševanju vsakodnevnih problemov in prikazati njene koristi, ne pa iskati samo njene slabe lastnosti in vplive. Vsi se premalo zavedamo, da je danes Luka Koper in spremljajoča logistična panoga eden od glavnih virov prihodka obalnih občin in njenega prebivalstva, zato me toliko bolj čudi splošna neodzivnost in nezainteresiranost pristojnih.
Gracijan Necmeskal