V letošnjem letu se je na območju PU Koper zgodilo skupno 1.051 (v lanskem letu 1.123) prometnih nesreč. V prometnih nesrečah je bilo udeleženih 75 (67) kolesarjev, 8 (13) je bilo huje, 52 (34) pa lažje telesno poškodovanih. Udeleženih je bilo 6 (6) voznikov lahkih motornih vozil (e-skirojev), od katerih sta se 2 (2) lažje telesno poškodovala, 17 (21) voznikov mopedov (1 (lani 2) huje poškodovan in 13 (8) lažje) ter 28 (15) voznikov mopedov, katerih konstrukcijska hitrost ne presega 25 km/h. Od teh se je 1 (2) hudo poškodoval in 20 (10) lažje.
Najpogostejši vzroki za prometne nesreče so izguba ravnotežja in nepravilnosti na prevoznih sredstvih, neupoštevanje pravil o prednosti, neprilagojena hitrost, nepravilna stran in smer vožnje, prekratka varnostna razdalja ter nepravilnosti pri prehitevanju.
Največ prometnih nesreč policisti obravnavajo na priljubljeni kolesarski stezi Parenzana. Veliko večje težave z omenjenimi kategorijami udeležencev cestnega prometa pa zaznavamo v mestnih središčih, na parkiriščih, garažnih hišah in na drugih površinah, kjer obstaja velika možnost srečanja vseh teh kategorij voznikov z ostalimi kategorijami, kot so pešci, in ostalim prometom.
Mladostniki velikokrat na predelanih mopedih
Peter Leban, policijski inšpektor v oddelku za cestni promet PU Koper, je izpostavil, da so policisti zaznali tudi težavo, ki se neposredno nanaša na mladostnike. Njihovi mopedi so velikokrat predelani tako, da dosegajo hitrosti, ki so veliko večje od konstrukcijsko določenih. Gre za mladostnike, predvsem mlajše oziroma mladoletne, ki se v skupinah ob mraku zbirajo na določenih mestih Parenzane, na parkiriščih, garažnih hišah, pred trgovskimi centri in podobno ter tam preizkušajo zmogljivosti svojih predelanih mopedov, preizkušajo in izkazujejo svoje vozniške izkušnje z objestno vožnjo in vožnjo po zadnjem kolesu. Zaradi svoje lahkomiselnosti in objestnosti pa velikokrat ogrožajo tako lastno varnost kot tudi varnost ostalih udeležencev v cestnem prometu. Ob prihodu policistov na taka srečanja pogosto zbežijo in se pred policisti skrijejo, s tem pa povzročijo še veliko večjo nevarnost za nastanek prometne nesreče.
Policisti nadzirajo te kategorije udeležencev z vsakodnevno prisotnostjo na določenih točkah oziroma mestih. Veliko nadzorov izvedejo s službenimi kolesi ali motornimi kolesi, postavijo pa tudi kontrolne točke.
Katere so najpogostejše kršitve?
Najpogostejše kršitve, ki jih na PU Koper zaznavajo, so neustrezno prečkanje cestišča, vožnja v nasprotni smeri, vožnja po napačnih površinah, vse pogostejša uporaba mobilnih telefonov in slušalk, neuporaba zaščitnih čelad, predelana in neizpravna vozila, vožnja po zadnjem kolesu, vožnja brez ustrezne kategorije vozniškega dovoljenja ter objestna vožnja in ogrožanje pešcev in drugih.
”Ugotavljamo tudi, da so na kolesarskih površinah in površinah namenjenim pešcem vse pogosteje udeleženi vozniki motornih koles, ki se na takih površinah ne bi smeli pojavljati” so dodali iz PU Koper.
Policisti so minulo sredo v večernih urah na območju Kopra izvedli poostren nadzor nad mopedisti. V nadzoru je sodelovalo večje število policistov, policistov motoristov in policistov v civilu. V dveh urah so zasegli 5 mopedov, od katerih so bili 3 predelani, 2 pa sta bila zasežena, ker voznika nista imela veljavnega vozniškega dovoljenja. Poleg tega pa so za različne kršitve motoristom, voznikom e-skiroja in mopedistom izdali 16 plačilnih nalogov. S takimi nadzori oziroma z izvajanjem kratkih poostrenih nadzorov nad temi kategorijami udeležencev cestnega prometa bomo nadaljevali do zaključka motoristične sezone.
Nasveti za prebivalce in uporabnike cestnih površin:
”Na območju Policijske uprave Koper, predvsem na območju slovenske Istre, se vsako leto soočamo z velikimi izzivi na področju prometne varnosti. Prometni zastoji se povečujejo na vseh cestah, poleg tega pa kolesarske steze preplavljajo številni obiskovalci, domačini kot turisti, ki se vozijo s kolesi, električnimi kolesi, skiroji in električnimi skiroji ter mopedi.’‘, je danes povedala dr. Angela Arsova, ZD Koper.Preventiva je ključnega pomena za zagotavljanje varnosti na cestah in kolesarskih stezah.
To so konkretni nasveti za prebivalce in uporabnike cestnih površin:
1. Nosite zaščitno opremo: vedno nosite čelado, zaščitno obleko in odsevnike.
2. Vedno uporabite varnostne pasove in poskrbite, da so otroci varno nameščeni v otroških sedežih.
3. Vožnja pod vplivom alkohola ali drog povečuje tveganje za nesreče in je prepovedana, saj podaljšuje reakcijski čas in zoža vidno polje. Vozite spočiti in hidrirani ter imejte dovolj tekočine s sabo, ker se pot nepričakovano lahko podaljša.
Katere so najpogostejše poškodbe ?
”Najpogostejše poškodbe, s katerimi se srečujemo ekipe NMP in na urgenci v zdravstvenih domovih ter v bolnišnici, so poleg lažjih odrgnin, udarnin in zvinov tudi zlomi, poškodbe glave, poškodbe hrbtenice in notranje poškodbe. Takšne poškodbe lahko vodijo do trajnih posledic, vključno z invalidnostjo in v najhujših primerih tudi smrtjo,” je povedala dr. Arsova, in ob tem dodaja: ”V bitki človeškega telesa proti pločevini in asfaltu nikoli ne zmagamo. Prosimo, ne prehitevajte življenja. Zavedajmo se, da smo pešci in uporabniki enoslednih vozil najbolj ranljivi udeleženci v prometu.”
Z vedno bolj množično uporabo električnih skirojev se povečuje tudi število poškodb. V Zdravstvenem domu Koper beležijo največ površinskih poškodb in udarnin v glavo, sledijo rane in zlomi zob ter različnih kosti, pretresi možganov do hujših poškodb glave. Vse je seveda odvisno od hitrosti vožnje in načina padca. Nekateri električni skiroji gredo krepko prehitro, brez čelade in pri takšni hitrosti se lahko ob padcu konkretno poškoduješ. Ko pride do neljubega dogodka, ekipa NMP le preprečuje nadaljnje poškodbe in poslabšanje stanja. Največ lahko naredimo udeleženci v prometu z zavedanjem in izvajanjem že omenjenih preventivnih ukrepov.