Prva ro-ro LNG ladja francoskega ladjarja CMA CGM v Luki Koper

Ladjarji v zadnjih letih več pozornosti namenjajo zmanjševanju svojega okoljskega odtisa, zato v koprskem pristanišču vse pogosteje beležimo prihode ladij, ki za pogon ne uporabljajo dizelskega goriva. Danes so na avtomobilskem terminalu prvič privezali ladjo CMA CGM Indianapolis – prvo RO-RO ladjo francoskega ladjarja, s katerim Luka Koper sicer že vrsto let sodeluje na področju pretovora kontejnerjev. Ladja, ki pluje pretežno med Azijo, Severno Evropo in Sredozemljem, je na svoji prvi plovbi v Koper razložila 4.200 avtomobilov.

Deli novico s tvojimi prijatelji

200 metrov dolga in 38 metrov široka ladja lahko na 12 palubah prevaža 7.000 avtomobilov in je prva od štirih sestrskih ladij, ki jih ladjar CMA CGM letos vključuje v svojo floto. Ladjo poganja utekočinjen zemeljski plin (LNG), uporaba katerega trenutno velja za enega najbolj učinkovitih alternativ, ki prispevajo k znižanju negativnih vplivov pomorskega transporta na okolje in ohranjanju kakovosti zraka. Poleg nižjih izpustov toplogrednih plinov tak pogon omogoča tudi bistveno nižje izpustov drugih plinov, kot so dušikovi in žveplovi oksidi.

 

Ob njenem prvem obisku v Kopru so ladjo obiskali predsednica in člana uprave družbe Luka Koper, Nevenka Kržan, Gregor Belič in Vojko Rotar – delavski direktor, generalni direktor CMA CGM Adriatic regije Bine Štancar ter veleposlanica Francije v Sloveniji, nje. eksc. Florence Levy.

luka koper ladja

»Kot smo že večkrat poudarili, nas veseli, da ladjarji sledijo ciljem podnebnega prehoda in tudi v praksi udejanjajo trajnostne zaveze prihodnosti. Kot zeleno pristanišče smo že pred leti postavili ambiciozne cilje: postati energetsko učinkovito poslovno okolje, ki postopoma krepi svojo energetsko neodvisnost in povečuje delež energije iz obnovljivih virov. Kar nekaj korakov v smeri zmanjševanja obremenitev okolja smo že naredili, prizadevamo pa si, da bi v naše aktivnosti v čim večji meri vključili tudi ladjarje. Eden uspešnih projektov je vpeljava sheme Environmental Ship Index, ki čistejšim ladjam omogoča plačilo nižje pristaniške pristojbine,« je ob prihodu ladje CMA CGM Indianapolis poudarila predsednica uprave Luke Koper Nevenka Kržan.

Prihod ladje CMA CGM Indianapolis so pozdravili tudi pri francoskem ladjarju. Kot je ob tem pojasnil generalni direktor CMA CGM Adriatic regije Bine Štancar je dolgoletno dobro sodelovanje z Luko Koper obrodilo sadove in odprlo nove priložnosti za razvoj in širitev na področje pretovora vozil: »V sodelovanju s hčerinsko družbo CMA CGM Group CEVA Logistics lahko zdaj še izboljšamo ponudbo uvozno-izvoznih rešitev od vrat do vrat skozi Koper. Ladja CMA CGM Indianapolis, kot prva tovorna ladja za pretovor vozil, ki jo pogajanja utekočinjen zemeljski plin, poudarja našo zavezo, da do leta 2050 dosežemo ničelno stopnjo neto emisij. Naša strategija za zmanjšanje ogljičnega odtisa vključuje tako posodobitev objektov, optimizacijo pomorskih in kopenskih operacij kot tudi gradnjo infrastrukture za povečanje energetske učinkovitosti. Obenem si prizadevamo večati delež uporabe nizkooljičnih goriv, ki predstavljajo alternativo dosedanjim fosilnim gorivom. Kot pionirji na tem področju smo prvo ladjo na LNG pogon naročili že v letu 2017, od leta 2019 pa začeli z uporabo biogoriv. V lanskem letu smo na ta način dosegli za milijon ton manj emisij CO2

Indianapolis je že druga tovorna ladja francoskega ladjarja na utekočinjen zemeljski plin, ki smo jo privezali v koprskem pristanišču. Prva – kontejnerska matica CMA CGM SCANDOLA, je v Koper priplula aprila letos.

Luka Koper CMA CGM LNGPOWERED 24