“Dali smo vam dovolj časa, da resno in dobronamerno vzamete sporočilo več kot 7600 Istranov in Primorcev, ki so jasno povedali, da mora biti predor Učka brezplačen. Kljub temu ste ignorirali državljane, njihove predstavnike v parlamentu in osnovno demokracijo,” je dejal Paus in Butkoviću zastavil vrsto ključnih vprašanj na to temo.
IDS išče odgovore na vprašanja, zakaj ima predor Učka, edina ustrezna prometna povezava med Istro in preostalo Hrvaško, cestnino kar 90 centov na kilometer, medtem ko je cestnina skozi Sveti Rok in Malo Kapelo le 7 centov na kilometer. Poleg tega so popolnoma brezplačni številni infrastrukturni objekti, kot sta Krški in Pelješki most, brezplačni pa so tudi nekateri deli avtocest, kot sta odseka A3 in A7, piše Glas Istre.
“Zakaj so samo Istrani in Primorci diskriminirani znotraj lastne države? Je to cena, ki jo morajo plačati samo zato, ker živijo tam, kjer živijo?” je med drugim vprašal Paus.
Paus je spomnil tudi na dejstvo, da je HDZ-jeva organizacija v Primorsko-goranski županiji leta 2018 pod vodstvom ministra Butkovića javno podprla ukinitev cestnin preko Učke. “Kateri Oleg Butković je na koncu pravi?” je dejal Paus in ministra pozval, naj pojasni spremembo odnosa.
V IDS so spomnili, da so za odpravo cestnin zbrali 7600 podpisov državljanov in da je ministrstvo za finance potrdilo izročitev peticije. Vendar odgovora na prošnje občanov do danes ni bilo.
Nekateri skozi predor Učka vozijo vsak dan
“Ni pravično, da morajo državljani Istre in Primorja, ki vsak dan uporabljajo predor Učka za zdravnika, v šolo ali na obisk k družini, plačati 12-krat več za kilometer kot uporabniki drugih odsekov. Takšna diskriminacija se mora končati ,” je zaključil Paus.
IDS še naprej vztraja pri ukinitvi cestninjenja prek Učke, tako kot velja za druge ključne prometne objekte na Hrvaškem. “Če res veljajo enaka pravila za vse, potem mora biti predor Učka prost, državljani Istre in Primorja pa morajo imeti prednost pred prometno povezavo Bosne in Hercegovine,” je še dejal Paus.