Na projektu Drugi tir potekajo priprave na polno dvotirnost

Danes je v Ankaranu potekala že 4. strokovna konferenca družbe 2TDK z naslovom Geološki izzivi in priprave na izvedbo levega vzporednega tira, kjer so obravnavali nekatere aktualne tehnične in geološke izzive pri gradnji drugega tira med Divačo in Koprom, spregovorili pa so tudi o prihodnjih načrtih in nadaljevanju projekta.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Na konferenci je v svojem uvodnem nagovoru ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek med drugim poudarila, da projekt drugi tir presega eno generacijo.

»Je hrbtenica slovenskega železniškega sistema in strateški člen evropskega prometnega omrežja TEN-T. Z drugim tirom ne gradimo zgolj proge, temveč utrjujemo povezave, ki bodo Slovenijo še tesneje povezale z evropskimi gospodarskimi tokovi,« je med drugim poudarila.

O pomenu projekta za gospodarstvo sta spregovorila tudi generalni direktor družbe 2TDK Matej Oset in direktor Marko Brezigar. Med drugim sta poudarila, da je drugi tir evropski projekt, strateški tako za Slovenijo kot za širšo regijo, ki ima tudi močno podporo Evropske unije. Ni zanemarljivo, da je projekt do danes uspešno pridobil 390 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev oziroma kar 100 milijonov evrov več, kot smo pričakovali.

drugi tir

Predavatelji, med njimi Tilen Urbančič, Janko Logar, Laura Vovčko, Peter Jemec, Alenka Dervarič in Nina Kolenc, so naslovili izjemno pomembne teme, s katerimi se na projektu dnevno soočajo. Geoloških izzivi v dolini Glinščice dokazujejo, da imajo naravne sile svoje zakonitosti, ki zahtevajo poglobljeno razumevanje in spoštljiv pristop. Tudi zadnje vremenske ujme so nam pokazale, da je pri našem načrtovanju in delu še kako treba upoštevati okoljske omejitve. Tilen Urbančič, tehnični direktor podjetja Geotočka, je spregovoril o geodetskem monitoringu v dolini Glinščice, ki razkriva, kako z natančnimi meritvami zaznavamo pomike in deformacije ter kako te informacije vplivajo na nadaljnje ukrepe pri gradnji, kot tudi kakšni so rezultati in ugotovitve geodetskega monitoringa.

Že med gradnjo viadukta se je pokazalo, da ozka dolina Glinščice prinaša številne prostorske in okoljske izzive. Plazenje tal v tej dolini je dodatno potrdilo, kako ključno je stalno spremljanje stanja za zagotovitev dolgoročne stabilnosti nove železniške proge. Pri iskanju rešitev na območju plazenja v dolini Glinščice je sodelovalo veliko sodelavcev, a podrobnosti je osvetlil dr. Janko Logar iz Fakultete za gradbeništvo in geodezijo.

Zunanjo kontrolo kakovosti na projektu Drugi tir je predstavila Laura Vovčko iz Zavoda za gradbeništvo Slovenije. V svojem predavanju je spregovorila o kompleksnosti kontrole vhodnih materialov, betonov in zemeljskih del, pomenu sledljivosti materialov ter usklajenosti z zakonodajo. Prav tako je poudarila, kako pomembna je vloga strokovno usposobljene ekipe, ki pomaga pri zagotavljanju najvišjega standarda kakovosti v gradbeništvu.

drugi tir

Kraški pojavi in njihovo premoščanje predstavljajo svojevrsten preplet naravne dediščine in inženirske domiselnosti, kjer vsak premik zahteva natančno načrtovanje. V predavanju Petra Jemca, partnerja in namestnika vodje oddelka za predore in geotehniko pri podjetju Elea iC, je bilo predstavljeno več o tem, kako s pomočjo naprednih raziskav, geofizikalnih metod in inženirske domišljije zasnovati in izvesti mostove pod zemljo. Gre za edinstvene konstrukcije za premoščanje velikih jamskih struktur v predoru T2.

V zadnjem sklopu predavanj pa je bilo govora o pripravah na dvotirnost, o finančnih vidikih, projektni dokumentaciji ter predstavitvi projekta levega vzporednega tira. Ti koraki bodo odločilni za nadaljnji razvoj železniške infrastrukture in celostno učinkovitost prometa v regiji. Alenka Dervarič, vodja projekta za levi vzporedni tir v podjetju 2TDK, je poudarila, da projekt polne dvotirnosti ne pomeni le tehnične nadgradnje že obstoječega desnega tira, temveč predstavlja strateško dopolnitev nacionalnega in evropskega prometnega omrežja. Vključuje zahtevne inženirske rešitve, obsežne prostorske uskladitve ter odgovore na številne okoljske in varnostne izzive.

Nina Kolenc, vodja finančno-računovodske službe v 2TDK, pa je predstavila finančni vidik projekta levi vzporedni tir, pri čemer je osvetlila ključne finančne izzive, priložnosti ter strategije za učinkovito upravljanje stroškov in sredstev skozi celotno življenjsko dobo projekta.