Na drugem tiru bo marca 2026, kljub naravnim izzivom, s katerimi se soočajo izvajalci del, omogočena prevoznost proge s tirnimi vozili od postaje Divača do postaje Koper in začetek testiranj, ki so nujna za kasnejše obratovanje proge. Med gradnjo so določene stvari neznanka, prilagajanja so neizogibna, a se večinoma uspešno rešujejo. Dva največja izziva, ki jih je bilo treba premagati, sta bila premoščanje velikih kraških jam v predorih in ustavitev plazenja v dolini Glinščice. Pet mostov v predorih bo kmalu zgrajenih, čeprav je bila logistika izvedbe zelo zahtevna – izvajalci in projektanti so se s takšnim izzivom srečali prvič. Tudi ukrepi za ustavitev plazenja pobočja v dolini Glinščice se že izvajajo, a ker so številni, bo njihova izvedba trajala še nekaj časa. Gre za kompleksen inženirski poseg, pri katerem sodelujejo geologi, gradbeni inženirji ter izvajalci del, ki skupaj iščejo najučinkovitejše rešitve za dolgoročno stabilnost območja.
Vsak položen kilometer tira pomeni korak bližje sodobni železniški povezavi. Pomembno pa je poudariti, da projekt Drugi tir kljub vsem nepredvidenim izzivom ostaja v finančnih okvirih, zastavljenih že 2019. Družba 2TDK, investitor projekta, je ponosna, da se kljub inflaciji, podražitvam gradbenih materialov in višjim stroškom delovne sile projekt izvaja v skladu z načrtovanim finančnim okvirom.