V zadnjih dneh smo spremljali zgodbo ladje Laho, ki je danes zjutraj odplula proti Pulju v razrez.
Po objavi, da gre kultna ladja, starejša od Titanika, v razrez, so se v javnosti vrstili številni pozivi za njeno rešitev.
Kapitan Viko Kveder je bil ladjo pripravljen podariti, samo da ostane doma. Stroške remonta je ocenil na 100 tisočakov, a se ni našel junak, ki bi zadevo prevzel.
Sprva naj bi bil rešitelj nekdanji koprski župan Boris Popovič, a si je naposled premisli. Lastniki so jo prej ponujali tako pomorskemu muzeju kot pomorski fakulteti, šoli, Občini Piran, a vse zaman.
Ladjo so zgradili leta 1903 na Nizozemskem. Sprva je služila kot tovorna ladja in plula na čezatlantski poti med Evropo in Kanado. Med prvo svetovno vojno je delila usodo vseh plovil in služila kot vojaška ladja za polaganje morskih min, na krovu pa je imela tudi torpede, nas je o njej poučil najbolj znani istrski pomorščak Slavko Franca.
Laho je v Piranski zaliv prispel leta 1992. Za prihod v slovensko morje je potreboval 29 dni plovbe. Pripeljal jo je Milan Kuzmič, Viko Kveder pa jo je skupaj z ekipo preuredil v potniško ladjo za prevoz potnikov. Od takrat je Laho služil kot prostor za druženja, izlete, iskanje delfinov, poroke, team buildinge.















