Ko boste naslednjič odšli v gledališče, boste predstavo gledali brez maske. Pa ne tiste, ki jo imajo igralci, da se jim obraz v soju žarometov ne sveti in da je lik, ki ga upodabljajo, bolj prepričljiv. Govorimo o maskah, ki so postale del vsakdana slehernega izmed nas. Pripomoček, brez katerega nismo šli iz hiše. Ali bolje rečeno: pripomoček, brez katerega nismo smeli nikamor. Se za vselej poslavljamo od načina življenja, ki nam ga je vsilil virus, ali je to samo kratek odmor med dvema predstavama?
Odgovor na to vprašanje bo prinesel človekov najboljši svetovalec – čas. V kulturi, ki je v zadnjih 24 mesecih doživela kar nekaj pretresov, si vrnitev nalezljivega virusa in z njim ukrepov, ki so močno omejili delovanje muzejev, galerij, gledališč in preostalih ustanov, ne želi nihče od tistih, ki vidi smisel v tem, kar dela. Nihče od tistih, ki ve, kako težko je zaslužiti nekaj tolarjev na jezikovno, finančno in volumsko omejenem slovenskem trgu.
Če bi se s temi omejitvami omejevali slovenski umetniki, danes ne bi imeli Prešerna, Cankarja in Kosovela. Prav tako ne bi bilo Gledališča Koper, ki že več kot 20 let Obalno-Kraško regijo plemeniti s kakovostnim izvajanjem uprizoritvene umetnosti in pomembno prispeva k celostni vzgoji tukajšnjih otrok in mladine. Nima vsak kraj gledališča. Malokateri ga ima. Skupno imamo 14 slovenskih javnih gledališč. Zahodno od Ljubljane so le tri: poleg koprskega še novogoriško in tržaško. Dovolj zgovoren podatek o tem, kako dragoceno je imeti tako ustanovo v svojem kraju. Gledališče Koper trenutno sodeluje z obema primorskima gledališčema: s SNG Nova Gorica pripravlja predstavo Razparač (po drami Disney Razparač Philipa Ridleyja), s SSG, Trst pa Ptičjo farmo. Gre za besedilo Jere Ivanc, ki je leta 2006 za Gledališče Koper napisala otroško igro Svetilnik – o umetnem otoku v Piranskem zalivu.
Tokrat je navdih poiskala v Aristofanovih Ptičih, stari atiški komediji, ki je po mnenju nekaterih zgolj apolitično-eskapistična fantazija, po mnenju drugih parodija utopije in po mnenju tretjih kritika atenskega imperializma. Vsekakor je njena okvirna zgodba, beg iz stvarnosti med oblake, fantastično aktualna.
Več informaciji o vsebinah Gledališča Koper najdete na spletni strani www.gledalisce-koper.si, lahko pa jih tudi obiščete na Verdijevi ulici v mestnem središču Kopra v času delovanja blagajne: to je vsak delovnik med 10.00 in 12.00, ob torkih in četrtkih pa tudi od 15.00 do 17.00.
Matej Sukič