V nadzoru so policisti PU Koper skupno ustavili in kontrolirali 129 tovornih vozil (60 registriranih v Sloveniji, 59 v drugih evropskih državah in 10 tretjih držav) ter pri tem ugotovili 20 prekrškov:
– 2x neuporaba varnostnega pasu
– 3x prekoračitev hitrosti
– 1x nepravilno delovanje tahografa
– 1x manipulacije tahografa
– 1x tehnične pomanjkljivosti
– 4x nepravilno naložen in zavarovan tovor
– 8x ostale kršitve
Prav tako so ustavili in kontrolirali 15 avtobusov (6 registriranih v Sloveniji, 6 v EU in 3 v tretjih državah). Pri tem so ugotovili 4 kršitve:
– 1x obvezni počitki in odmori
– 1x manipulacija tahografa
– 2x ostale kršitve
Izstopajoče kršitve: preobremenjena skupina vozil (pogonska os) in brez predpisane opreme, neupoštevanje dnevnega počitka, osna preobremenitev, hitrost, neuporaba preklopnih mehanizmov, vožnja brez listin za prevoz nevarnega blaga, izrabljene pnevmatike, nepravilno pritrjen tovor, nezadosten tedenski počitek, prepoved vožnje po lokalnem prometu, presežena
največja dovoljena skupna masa …
Poleg tega so policisti uporabljali tudi napravo za merjenje hitrosti in varnostne razdalje ter pri tem ugotovili 10 kršitev vožnje na prekratki varnostni razdalji (od tega 4x tovorna vozila). Dva voznika tovornih vozil sta vozila pod vplivom alkohola (0,09 mg/l in 0,13 mg/l), za eno tovorno vozilo pa je bil odrejen izredni tehnični pregled. Vsem so bile izrečene ustrezne sankcije.
V letu 2022 se je na območju PU Koper zgodilo 245 (212) prometnih nesreč z udeležbo voznikov tovornih vozil, v katerih sta 2 osebi umrli (obe prometni nesreči sta povzročila voznika tovornih vozil), nihče ni bil hudo telesno poškodovan, 9 (8) se jih je lažje telesno poškodovalo, 234 (202) pa ni bilo poškodovanih. Izmed vseh 245 (212) prometnih nesreč je v 145 (124) primerih prometno nesrečo povzročil voznik tovornega vozila. Policisti PU Koper so največ kršitev voznikov tovornih vozil ugotovili ravno na avtocestah A3 in A1, kjer je gostota te vrste prometa največja. Najpogostejše kršitve voznikov tovornih vozil so bile prekoračitev teže (NDM, skupne mase, osne obremenitve), nato nepravilnosti pri nalaganju in pritrjevanju tovora, sledijo kršitve socialne zakonodaje in nato še vse ostale kršitve (varnostni pas, mobitel, listine …), medtem ko so bile na glavnih in regionalnih cestah najpogostejše kršitve povezane z vožnjo v lokalnem prometu in nato vse ostale kršitve.