Odnos s sosedi na obmejnem območju, je po pisanju Glasa Istre povedal Kajin, predvsem s pobratenim Koprom, je odličen, skoraj prijateljski.
“Poznamo se, zdaj pa se bomo verjetno vključili v več evropskih projektov. Vendar imam po drugi strani vtis, da slovenska oblast, in to traja že dvajset let, zavestno zavira naš razvoj. Tu mislim predvsem na nemožnost, da bi se naši tovornjaki, težji od 7,5 ton in skupne nosilnosti 7,5 ton, peljali na odseku od Požan do Sočerge in naprej do Kopra,” je povedal Kajin.
Pojasnil je še, da so se pred dvema letoma s koprskim županom Alešem Bržanom bolj ali manj dogovorili, da bodo v primeru vzpostavitve tovornega prometa čez mejni prehod Požane/Sočergo vozili le tovornjaki s puljskimi in koprskimi registrskimi tablicami, in to okoli 50 tovornjakov na dan. Vsi ti tovornjaki morajo že leta delati obvoz preko Buj, preko Kaštela in tako namesto 40 kilometrov čez Požane do Trsta, torej Kopra, prevozijo 80 kilometrov v eno smer, s tem pa povzročajo resno škodo in Buzet zavestno izolirajo.
“Bivša slovenska vlada, minister za infrastrukturo in celo minister za zunanje zadeve so bili pripravljeni, da se ta prometna komunikacija vzpostavi. Hrvaški premier Andrej Plenković se je o tem že večkrat pogovarjal s slovenskim kolegom, prav tako minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković, a mi preprosto stojimo na mestu,” je še potožil Kajin.