Bi bili za neodvisne medije pripravljeni odšteti toliko kot za pico in pivo?

Pogovorni večeri v sklopu obeleževanja četrt stoletja Gledališča Koper so se nadaljevali tudi ta četrtek. Tokrat smo imeli priložnost izvedeti nekaj več o novinarstvu v času digitalizacije.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Kako težko je biti pravi novinar v času, ko največ pozornosti vzbudijo videoposnetki mačk ali kakšna podobna petsekundna grafika? O tem je svoje goste spraševala novinarka in urednica na Radiu Koper Tjaša Škamperle, ki skupaj z OBALOplus in drugimi koprskimi medijskimi hišami skozi pogovorne večere obeležuje 25. rojstni dan – četrt stoletja Gledališča Koper.

Sinočnji gostje so bili Suzana Lovec – novinarka N1, Robert Schmitzer – vodja digitalnega razvoja na Delu, prof. dr. Marko Milosavljević – profesor na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani, v pogovor pa se je vključila tudi Mara Gergolet – dopisnica Corriere della Sera, ki je sodelovala iz Berlina.Tudi to nam omogoča digitalna doba, v kateri živimo.

“Želel bi si, za začetek, boljši državni sistem,” je izpostavil dr. Milosavljević in kritiziral kratkoročne odločitve vlade: “Kar bo čez nekaj časa, ni tako pomembno.. To se dobro kaže v tem, da so praktično vsi naši mediji že prodali nepremičnine, ki so jih imeli, in zdaj najemajo prostore. Tukaj ni dolgoročnega strateškega interesa, in tu mora nekje vstopiti država.”

Bralci časopisov so se preselili na družbena omrežja, poudarja Robert Schmitzer z Dela. Dobra zgodba ni več dovolj – potrebni so videi, fotografije, uporaba družbenih omrežij. “Če novinar ustvari najboljšo vsebino, a ne bo upošteval družbenih omrežij, novica ne bo imela nobenega vpliva.”

 

Ali je novinarstvo v krizi identiteta?

Novinarstvo je prišlo v krizo identitete, saj je v krizi celoten svet. “Kako početi novinarstvo, ki ga javnost potrebuje, v času, ko je vse zanimivo le za pet sekund?” se sprašuje novinarka N1.

A novinarstvo je kljub vsemu še vedno nujno potrebno. Potrebno je kritično razmišljanje, objektivno poročanje in kakovostne vsebine. Zato je pomembno tudi, kako se mediji financirajo. V času, v katerem živimo, medijske hiše same iščejo vire financiranja. “Tudi bralci se boste morali vprašati: ali so to le besede, ko pravite, da podpirate neodvisno novinarstvo, ali pa ste za to pripravljeni tudi kaj narediti?” izpostavlja urednik digitalne podobe Dela.