Prva ”kletskassas” ali ”chat blagajna’‘ je bila odprta leta 2019 v majhnem mestu Vlijmen. Lansko leto so jih odprli še 200. Glavni motiv za odpiranje “počasnih blagajn” je boj proti osamljenosti, zlasti med starejšimi prebivalci.
“Veliko ljudi, predvsem starejših, se včasih počuti osamljeno. Naše trgovine imajo pomembno vlogo pri prepoznavanju in zmanjševanju osamljenosti. Ponosni smo, da mnogi naši blagajničarji radi sedijo za tovrstnimi blagajnami. To je majhna gesta, vendar zelo dragocena, še posebej v svetu, ki zaradi digitalizacije postaja hitrejši,” je dejala vodja prodaje Jumba, Colette Cloosterman-van Eerd.
Težave, povezane z osamljenostjo, so se na Nizozemskem med koronavirusno pandemijo poslabšale. Nizozemska organizacija za duševno zdravje Luisterlijn je sporočila, da je imela v tem času rekordno število klicev. Raziskovalci univerze v Maastrichtu so izračunali, da je huda osamljenost in z njo povezana depresija stala družbo kar dve milijardi evrov. Po podatkih univerze se ena od desetih Nizozemk počuti resno ali zelo osamljeno, kar štiri od desetih pa doživljajo določeno stopnjo osamljenosti.