Sodišča se bodo verjetno še dolgo ukvarjala s portoroškimi urbanističnimi rebusi, ugankami, komedijami in tragedijami. Minule tedne je prišlo na področju urejanja prostora v Portorožu (piranski občini) do presenetljivega zasuka, vsaj kar se garažnih hiš tiče. Potem ko župan Andrej Korenika na začetku mandata ni nameraval zgraditi nobene garažne hiše, bi v zadnjem letu očitno rad pripravil vse potrebno za vsaj dve: eno v Portorožu in drugo (to ni ravno strogo varovana skrivnost) na Fornačah. Toda želje so eno, nerodno urejanje prostora pa drugo.
Še največji preobrat se je zgodil sredi Portoroža na območju Kaštela. Tako je novinarjem povedal župan Andrej Korenika na tiskovni konferenci v občinski palači: »Ker se načrti za uresničitev poslovne stavbe in garažne hiše Kaštel zapletajo in je vprašanje, kdaj jih bodo sodišča rešila, sem morda teh zapletov v Portorožu celo vesel, ker niti sam nisem bil največji zagovornik gradnje tistega kolosa, ki bi ga tam zgradili, zato skušamo zdaj uresničiti drugi neuresničeni občinski podrobni prostorski načrt za garažno hišo in stanovanja pod Valeto. Tam bi lahko zgradili do 500 parkirnih mest in 63 stanovanj. Celoten poseg ocenjujemo na 80 milijonov evrov. To je prevelik zalogaj za občino. Hkrati smo dobili ponudbe podjetnikov, da bi bili pripravljeni izpeljati projekt, zato smo najprej sprejeli v mojem kabinetu (potem tudi na občinskem svetu podprli, dodaja avtor) odločitev, da ne bomo gradili garaže in stanovanj v javno-zasebnem partnerstvu, pač pa bomo prodali dober hektar veliko zemljišče pod Valeto, ki so ga izvedenci ocenili na 6,7 milijona evrov. Ceneje tega zemljišča ne nameravamo prodati, prepričan sem, da je zemljišče vredno še več.«
NA KAŠTELU SE JE ŠE BOLJ ZAPLETLO
Če si je celo župan premislil in ugotovil, da tako velik kolos na Kaštelu ne bi bila dobra rešitev za Portorož (na kar so Portorožani sicer ves čas glasno opozarjali), potem bi si tudi občinski svetniki lahko privoščili spremembo OPPN, ki bi omogočala veliko bolj sprejemljivo in premišljeno gradnjo na Kaštelu. O tem smo vprašali župana Koreniko, ki je pritrdil, da možnost spremembe OPPN obstaja, da pa se zavedajo možnosti uveljavljanja odškodnine lastnikov zemljišča, zato to možnost še preučujejo.
Glede Kaštela je prišlo do zanimivega in še večjega zapleta, kot je bil. Na javni dražbi je ponujena občinska zemljišča ob Kaštelu izlicitiralo podjetje FH Invest v lasti družine Vejsila Hota za 2,5 milijona evrov. Po uspešno zaključeni dražbi pa občinski svet ni želel skleniti pogodbe o nakupu z Vejsilom Hotom. Ta je občino tožil in sodišče mu je dalo prav. Ko je občina Hotu v poletnih mesecih izstavila račun za 2,5 milijona, pa ga Hotovo podjetje ni plačalo, zato so v občini prepričani, da je dokončno odstopil od nakupa, vendar Hot to odločno zanika. Trdi, da so zaplet povzročili na občini in da se bodo o tem še trdo pogajali, prav gotovo preko sodišč, zato Andrej Korenika upravičeno pričakuje še veliko pravdanj in zapletov.
Čeprav imajo nekateri Portorožani in občani tudi proti garažni hiši Valeta obilo pripomb, pa je ta projekt vsaj pravno manj zapleten in zahteven od tistega, ki je zastavljen na Kaštelu. Pod križiščem Valeta so namreč pred kakimi 90 leti v dolino (kjer še ni bilo hiš) odvrgli veliko izkopanega materiala, nastalega ob odkopu useka Valeta. Kdor koli bo tu gradil veliko garažo in 63 stanovanj, bo moral najprej odpeljati na tisoče tovornjakov zemljine. Po vsej verjetnosti tega ne bo mogel početi med hišami na območju Senčne in Letoviške poti (v zaprti dolinici za Avditorijem Portorož), pač pa se bo dela moral lotiti z vrha, kjer pa je teren zelo strm in verjetno tudi ne najbolj stabilen, zato poseg inženirsko ne bo enostaven in poceni. Tudi prostora za odlaganje izkopanega fliša v občini ni ravno veliko. Kupec parcele bo verjetno prej dobro premislil, koliko milijonov bo moral investirati, da bo imel potem tudi milijonske dobičke od dragih parkirnih mest in še dražjih stanovanj.
Inženirji trdijo, da bi se tehnično dalo odkopati zemljino z vrha in z vrhnje strani graditi kolos pod Valeto. Za mesto bi bilo dobro tudi to, da bi bil vhod v garažo in izhod iz nje z vrha, torej neposredno iz križišča Valeta, ob katerem bi po dokončanju garažne hiše lahko uredili tudi lepo razgledno ploščad. Poleg tega bi se velik del prometa na ta način zadržal zunaj središča kraja. Hkrati bi bila garaža le kakih 500 metrov od središča Portoroža.
NA VALETI BI MORALI GRADITI ZA DOMAČINE
Nadaljevanje preberite jutri…………