Civilne inciative Koper naslovile pobudo na Roberta Goloba

Eden od perečih problemov Slovenske Istre in njenih prebivalcev je zagotovo promet. Od Škofij do Tinjana, Bertokov in Prad, Škocjana, Bošamarina, Grinjana se prebivalci spopadajo z neprestanim prometom in gnečo, ki ne bi smela soditi na to območje. Zaradi tega je Skupnost civilnih iniciativ Koper danes predstavila predlog nujne spremembe statusa hitre ceste HC5.

Deli novico s tvojimi prijatelji

V iskanju hitrejše poti turisti pogosto »zaidejo« na lokalne ceste. Predvsem poletna sezona lokalnim prebivalcem slovenske Istre vsako leto prinaša velike težave s prometnimi zastoji. Čeprav bi nova infrastruktura do neke mere rešila problem, pa takšna rešitev zahteva veliko časa.

Zato je skupnost civilnih iniciativ Koper podala predlog kratkoročnega ukrepa: prekategorizacija hitre ceste HC5 v glavno cesto I. reda. Gre za preusmeritv motornega prometa s cest, ki potekajo vzporedno s hitro cesto (HC) H5 na odseku med Mejnim prehodom Škofije in priključkom Koper (Slavček-Center). Na odseku, ki bi veljal kot obvoz, ne bi bilo potrebno uporabljati elektronske vinjete. V primeru, da predlagana preusmeritev prometa z vzporednih cest HC H5 ne bi bila izvedljiva, “predlagamo, da VRS izvede prekategorizacijo sedanje hitre ceste HC H5 na odseku Škofije – Koper (Škocjan) – (Dragonja) v dolžini 7.830 m, v kategorijo državne ceste I. reda”, so izpostavili v Skupnosti civilnih incijativ Koper.

Hitra cesta je namreč po svoji funkciji, vsebinsko in tehnično ter skladno z Uredbo o kategorizaciji cesta z oznako G1, kot je bila dejansko opredeljena že v samem lokacijskem načrtu pred njeno gradnjo.

Kot je izpostavil bivši župan Aurelio Juri, ki je leta 1993 podpisal Odlok o lokacijskem načrtu obalne ceste, odsek Škofije – krožišče Ankaran, s pobudo želijo doseči, da se promet vrne na obalno hitro cesto, ki je tem namenjena.

Skupnost CI Koper je danes pobudo naslovila na Vlado Republike Slovenije oziroma predsednika Roberta Goloba.

 

Z vstopom Hrvaške v Schengenski režim, porastom pokovodnih turističnih tokov in velikih investicij v namestotev kapacitet v hrvaški Istri ter ob povečanju kamionskega prometa, se letošnji prometni kolaps redno izkazuje z zastoji na koprskem območju, ki se bodo nadaljevali tudi v Italijo in Hrvaško.

Ocenjujemo, da je ukrep preusmeritve prometa z vzporednih cest na HC H5 ali prekategorizacija HC H5 v kategorijo glavne ceste I. reda prvi, nujen ukrep, ki lahko vsaj delmo omili in izboljša stanje v okolju”, je za Skupnost CI Koper izpostavil Edmond Gašpar.