Kot je za CNN pojasnila Karen Formanski iz Good Food Institute, je izdelke s celimi mišicmi težko posnemati zaradi njihove vlaknaste teksture in vgrajenih žepov maščobe. A Filet mignon slovenskega podjetja Juicy Marbles vsebuje številne sestavine, s katerimi je proizvajalcem uspelo doseči marmorirani učinek beljakovin in maščob.
“Proizvodni proces ne vključuje nobenih zapletenih postopkov, le segrevanje in hlajenje,” pravi soustanovitelj in glavni direktor podjetja Vladimir Mićković. Več podrobnosti pa CNN-u ni želel razkriti.
Podjetje s sedežem v Domžalah so sicer leta 2019 ustanovili Luka Sinček, Maj Hrovat, Tilen Travnik ter Mićković, po poklicu mikrobiolog, biotehnolog, razvijalec aplikacij ter gostinec in razvijalec blagovnih znamk.
V podjetju so najprej eksperimentirali s piščančjimi prsmi rastlinskega izvora in svinjskimi rebri, a so se zdaj osredotočili na govedino, za okolje najbolj uničujoč proizvod z največjim (ogljičnim) odtisom. Paket štirih 113-gramskih filejev pljučne pečenke se prodaja po 30 evrov, kupujejo jih tako tisti, ki kuhajo doma, kot restavracije. Mićković sicer pravi, da ne želi, da bi bilo Juicy Marbles podjetje z vrhunskimi, a za običajne potrošnike nedostopnimi izdelki. Novembra bodo začeli prodajati pečenko, namenjeno prehrani celotne družine. Cena še ni znana. Sogovornik je sicer prepričan, da je rastlinsko meso lahko cenejše od živalskega in sčasoma tudi bo.
“Glavni izziv za celoten segment industrije rastlinskih zrezkov je, da so količine še vedno tako majhne, da ne dosežete ekonomije obsega,” besede Malta Clausena, soavtorja nedavnega poročila Boston Consulting Group o alternativnih beljakovinah, povzema N1. “Naraščajoče cene vhodnih pridelkov bodo verjetno poseben izziv za manjše proizvodnje. Čeprav hrana na rastlinski osnovi terja manjše začetne vložke kot živalska, je za podjetja kratkoročno še vedno velik izziv izkoristiti njene prednosti.”