Kaj vse je potrebno storiti preden lahko začnemo s trženjem sob?
1. Vpis v register sobodajalcev. To lahko storite osebno na vsaki VEM točki (npr. upravna enota, Ajpes, itd.).
2. Vpis v register nastanitvenih obratov. Enote, ki jih boste oddajali, je potrebno vpisati v register nastanitvenih obratov. Vpis je možen le z uporabo osebnega digitalnega potrdila na spletnem portalu Ajpes.
3. Registracija za DDV. Ker ste dolžni od provizij, ki vam jih obračuna portal Booking.com ali AirBNB, obračunati in plačati DDV, se morate v skladu z 78. členom ZDDV-1 identificirati za DDV. Vlogo za identifikacijo lahko oddate le elektronsko preko portala eDavki.
4. Aktivacija davčne blagajne. Za prejeta plačila v gotovini, s kartico ali preko portalov AirBNB/ Booking.com morate izdati davčno potrjene račune. Najpogosteje se za to uporablja vezana knjiga računov, ki jo kupite v vsaki papirnici in njeno serijsko številko potrdite preko portala eDavki. Poleg zgoraj opisanih začetnih korakov, pa morate izpolnjevati še svoje mesečne obveznosti, in sicer:
– Obračun in plačilo prispevkov za socialno varnost (za sobodajalce ti znašajo malenkost manj kot 30 EUR mesečno),
– mesečni obračun DDV od plačanih provizij (22 % od provizij Booking. com, AirBNB, itd.),
– davčno potrjevanje računov (do 10. dne v mesecu za račune izdane v preteklem mesecu preko vezane knjige računov).
Kljub davčni razbremenitvi dajanja svojih prenočitvenih kapacitet v najem pa opažamo, da imajo sobodajalci velike težave pri zahtevni administraciji te dejavnosti. Za bolj podrobne informacije ali pomoč nas kontaktirajte in se dogovorite za sestanek!
Računovodski servis FIDATA
www.fidata.si
info@fidata.si
059-052-423Stališča avtorjev podpisanih prispevkov ne izražajo nujno stališč uredništva. Za točnost podatkov v podpisanih vsebinah so odgovorni avtorji oz. naročniki objav. Za nepodpisane vsebine je avtor uredništvo.