Gajin svet 2, mladinski film Petra Bratuše z zvezdniško igralsko ekipo, bo nadaljevanje uspešnice iz leta 2018. V sedemindvajsetih snemalnih dneh, ki vse od 10. avgusta potekajo v glavnem ob morju – v Ankaranu in Kopru, delno v Luciji, nekaj pa tudi v Ljubljani, bo posneta romantična komedija z elementi kriminalke, v kateri bo veliko akcije na morju in kopnem, predvsem pa bo film oda prijateljstvu.
Prvi del Gajinega sveta je navdušil več kot osemdeset tisoč gledalcev in prejel tri Zlate role, videlo ga je tudi več kot dvesto tisoč gledalcev pred televizijskimi ekrani. Tudi z drugim delom želijo ustvarjalci navdušiti slovensko občinstvo, mlade gledalce in njihove starše, razmišljajo tudi o predstavitvi v tujini.
Producenta filma sta Peter Bratuša in Jaka Pokorn, nastaja v produkcijski hiši Felina Films in koprodukciji RTV Slovenija, a tudi ob podpori Slovenskega filmskega centra in s sodelovanjem Viba Filma.
Ekipo sem ujela na prizorišču snemanja, na Debelem rtiču, tik ob morju, scena bara Sardelca je bila tako prepričljiva, da sem skoraj naročila kavo. Tu se usedeva z režiserjem, scenaristom in producentom Petrom Bratušo. Pripoveduje mi o filmski zgodbi: »Glavna junakinja Gaja, ki jo igra Uma Štader, ima najstniške težave in tudi težave na spletu, pomaga rešiti kriminalni primer, še vedno živi v ločeni družini in ve, da je prijateljstvo najbolj pomembno. Tudi njen filmski partner Matic, ki ga igra Enej Černe Berčič, je najstnik in oba igralca smo zaradi štiriletnega zamika med prvim in drugim delom filma morali iskati na novo z avdicijo. V Sloveniji določene stvari žal tečejo zelo počasi in včasih s premalo razumevanja, zato nastopata zdaj nova glavna igralca, saj sta mlada igralca iz prvega dela za zgodbo filma že preveč odrasla. A smo imeli srečo in spet našli dva nadarjena mlada človeka«.
Pod scenarij se spet podpisujeta Peter Bratuša in Špela Levičnik Oblak. Pisala sta ga kot povsem novo zgodbo, čeprav je vsebinsko nadaljevanje prvega dela: »Verjamem, da bodo zgodbi lahko sledili tudi tisti, ki prvega dela niso videli. Vedno namreč piševa to, kar si tudi želiva videti na filmu. Svoj prvi scenarij sem sicer napisal pri petdesetih letih, ker nisem našel nikogar, ki bi napisal scenarij za nadaljevanko Življenje Tomaža Kajzerja. Zdaj s Špelo skupaj piševa scenarije že deset let in nabralo se je že nekaj tisoč strani besedil. Najtežje je, ko vidiš prazno prvo stran, potem pa z veliko pogovarjanja začneva počasi oblikovati zgodbo. Vedno pravim, da ustvarjalnost ni stvar navdiha, pač pa dolgočasja«.
Posnete kadre nastajajočega filma montirajo kar na snemanju, sproti, v kinodvorane pa bo film prišel v prvi polovici septembra 2022. Poseben odnos imajo do oboževalcev filma, kar ni nič presenetljivega, saj so jih imeli veliko že pri prvem delu. Omogočili jim bodo nekaj predpremier, pred tem pa tudi že ogled nastajanja filma. Doživeli bodo snemalni dan, spoznali igralce, delo režiserja, snemalca, videli, kako se montira film in še mnogo drugega.
Peter Bratuša je vse od svojega prvega filma Babica gre na jug (direktor fotografije in producent), saj prav letos mineva trideset let od njenega nastanka, vedno tudi producent svojih filmov: »Producent sem zato, ker si lažje razporejam, kar je bolj pomembno in več denarja vložim v sceno, za katero vem, da je zelo pomembna, ne trmarim in razumem, zakaj si kakšna scena zasluži več pozornosti kot druga in tako veliko lažje delam. Ne morem delati filmov, ki mi vizualno niso všeč, zato pozorno izbiram direktorje fotografije. Tokrat prvič sodelujem z Dominikom Isteničem in sem nad njegovim pristopom navdušen«.
Na televizijske ekrane se bo kmalu vrnilo tudi nadaljevanje Bratušove televizijske serije Življenje Tomaža Kajzerja, vztrajno pa že leta snema reklame in tega posla, za razliko od mnogih filmarjev, ne podcenjuje: »Tudi reklame se vse bolj selijo na splet. Zanimivo je, da so tudi naročniki spoznali, da na spletu ne morete objaviti česarkoli slabe kakovosti. Tu ni improvizacije, je scenarij in so vaje z igralci kot pri pravi reklami ali filmu. V Sloveniji je tudi zelo malo filmske produkcije in s snemanjem reklam opravljam svoje delo vsak dan, kar je podobno kot z glasbenikom, ki igra violino – priložnost, da svoj poklic ‘ vadim ‘ vsak dan«.
Gajin svet nagovarja zahtevno mlado občinstvo, ki si zasluži najboljše:
»Drži, govorimo o mladinskem filmu, a morali bi ga videti tudi odrasli, saj bi se tako lahko naučili marsikaj, česar ne razumejo zlasti o tehnologiji, kjer jih mladina prehiteva, saj morajo imeti starši tudi nek nadzor. Želimo si družinsko občinstvo, otrok kot gledalcev pa nikakor ne podcenjujem. Zanje delamo zares kot za odrasle«.
V filmu nastopajo osrednja slovenska zvezdniška imena. Iz prvega dela ostajajo Sebastjan Cavazza, Ajda Smrekar, Jana Zupančič in Primož Pirnat, pridružili so se jim še Jurij Zrnec, Lotos Šparovec, Bojan Emeršič, Katarina Čas in številni drugi.
Sebastjana Cavazzo ujamem tik pred snemanjem. Pravi, da je za njim naporno poletje: »V štirih mesecih sem bil prost le dva dneva, pred tem sem posnel nadaljevanje Jezera, Leninov park in Dolino rož in upam, da bo tokrat zvok res boljši kot v prvem delu. Vmes so potekale priprave na snemanje drugega dela Gajinega sveta in delo z mladima glavnima igralcema je zelo podobno delu s študenti ali dijaki«.
O zgodbi filma še doda: »V njem so elementi drame s kriminalnimi vložki, gre za ozaveščanje mladih o nevarnosti uporabe spletišča, se pa drugi del Gajinega sveta bolj osredotoča na prijateljstvo, zaupanje in podporo, ki ti jo nudijo le pravi prijatelji«.
Producent filma Jaka Pokorn se v imeni celotne filmske ekipe iskreno zahvaljuje Mestni občini Koper in občini Ankaran za dragoceno pomoč pri snemanju, ki jim je močno olajšala delo.
Nataša Benčič
Radio Koper