DIZAJNERSKI COPATI COPART

Dizajnerski copati CopArt Zveze prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) za otroke s posebnimi potrebami.

Deli novico s tvojimi prijatelji

CopArt so copati, ki jih je na pobudo in povabilo ZPMS zasnovala priznana oblikovalka Urša Drofenik, izdelali pa so jih v Čevljarstvu Brodi v Tržiču, krasi jih človeška ribica.

CopArt so dobrodelni copati, saj gre del sredstev od vsakega prodanega para v Sapramiškin sklad ZPMS za otroke s posebnimi potrebami. CopArt lahko kupite na spletni strani ZPMS.

Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS: »Pri ZPMS trdno verjamemo, da gre dobrodelnost vedno v obe smeri. Dobra dela osrečijo oba: tistega, ki da, in tistega, ki prejme. Načinov, kako lahko vsak prispeva  kamenček v mozaik dobrote, je najbrž toliko, kolikor je ljudi. Tudi v naši organizaciji ves čas iščemo nove poti, kako posameznike ali podjetja pritegniti v ta mozaik. Vesela in ponosna sem, da imamo tako lep in uporaben izdelek, kot je CopArt, ki ga lahko ponudimo v prodajo in tudi na tovrsten način polnimo naše socialno-humanitarne sklade. To je izdelek, ki prinaša obojestransko zadovoljstvo.«

»CopArt so res zelo posebni copati, plod tehtnega razmisleka, ustvarjalnosti in mojstrstva,« pove Anja Vogrič, idejna vodja projekta. »Na začetku pravzaprav nisem vedela, kakšen izdelek ponuditi trgu in podjetjem, ki želijo z nakupom prispevati v humanitarne programe ZPMS. V  prijateljičini družbi sva v večernih urah razmišljali o izdelku, ki bi ga lahko povezali s Slovenijo, domačnostjo in nenazadnje tudi z aktivnostmi, ki jih naši programi nagovarjajo. Vsi ti občutki, ko poznaš programe in se zavedaš, da se vse začne in konča doma, so naju pripeljali k copatam.«

Breda Krašna nadaljuje: »Copate imamo načeloma vsi. Ko si v copatih, odvržeš vse skrbi. Takrat naj bi bil v krogu ljudi, ki jim zaupaš, te spodbujajo in podpirajo.«

Ker smo stremeli k vrhunskemu izdelku, je bil edino logičen vrhunski oblikovalec, ki se bo pod copate tudi podpisal. Oblikovanje smo zaupali vrhunski oblikovalki glamuroznih večernih oblek Urši Drofenik, ki je izziv  po temeljitem premisleku sprejela.

»Ponosna sem, da sem lahko ustvarila nekaj, kar lahko nosiš vsak dan. Sebi sem dokazala, da zmorem premagati tudi tak izziv,« je na svoj uspeh ponosna Urša Drofenik, ki se je prvič spopadla z izzivom, kako združiti lep dizajnerski kos, ki mora biti drugačen, funkcionalen, lep, da se ribica ne zlomi med nošenjem. »Izziv mi je karkoli ustvariti na novo, se lotiti neke nove stvari. Nikoli nisem niti pomislila, da bi oblikovala copate. Najbolj od vsega pa me je, seveda, pritegnila dobrodelnost. V čast mi je, da so se najprej spomnili name. Lep projekt je, čeprav smo potrebovali eno leto, da smo  lansirali izdelek

Razmišljala je, kakšen lik naj upodobi, da je slovenski, da je poseben, da ni narodna noša, da je izviren.

»Glede na to, da gre v sklad za otroke, ki so na prvi pogled videti nebogljeni, v resnici pa so sposobni veliko več, kot si mislimo, sem se odločila, da dam priložnost človeški ribici kot moramo dati priložnost vsem otrokom in mladostnikom. Slovenska je, nepopisan list, ima super nadnaravne sposobnosti. Videti je krhka in nežna, v resnici pa ni.«

Breda Krašna doda: »Tudi materiale, oblike, barve,  smo prepustili oblikovalki  in ji zaupali.«

»Kričečih barv nisem želela. Izdelek mora biti všeč čim več ljudem. Zlato, črno in oker je ljudem vedno všeč in teh barv se ne naveličaš. Ker gre za trajnostne copate, se jih res nihče ne sme naveličati,« je jasna Drofenikova, ki vabi vse, ki imajo radi avantgardo in minimalizem, da kupijo vsaj en izdelek za svoj dom.

Zahvala za odličen končni izdelek gre tudi znanju, predvsem pa razumevanju zgodbe in potrpežljivosti družinskega podjetja Brodi iz Tržiča, kjer ljubezen do izdelave copat prehaja iz generacije v generacijo. Njihovo vodilo “Vsak človek je unikat, tudi vi ste, zato si zaslužite ta izdelek,” je sovpadalo z našo idejo.

Breda Krašna: »Urša je zahtevna naročnica. Niti na enem copatu ni dovolila napačnega šiva. Pri Brodiju so morali vsa šivalna orodja narediti na novo, da ni prišlo do napak.  Upoštevali so vse njene zahteve, kar govori o njihovi profesionalnosti in obrtniškem mojstrstvu.«

Posebnost CopArt-a je tudi v materialu, iz katerega je narejen. »Nisem želela, da bi bili copati usnjeni, kar dela 95 % slovenskih proizvajalcev. Našli smo skupno pot in odličen material, ki ima boljše karakteristike od usnja, saj je bolj trajnosten, zelo zračen, a hkrati pralen in se ne obrabi. Trajnostno je nekaj, kar dolgo služi,« je pojasnila Drofenikova.

Med vsemi humanitarno-socialnimi programi ZPMS si je Drofenikova izbrala Sapramiškin sklad za otroke s posebnimi potrebami.  »Ti otroci res potrebujejo podporo do konca svojega življenja. Potrebujejo podporo, da pridejo do izraza njihovi talenti, da so srečni, ko se zavedajo svojih sposobnosti in zmožnosti. Ne smemo jih pomilovati. Čas z njimi je posebno doživetje. V nekaterih stvareh so nadbriljantni. Ne vsi, seveda, a najdejo se otroci s posebnimi potrebami, ki enostavno blestijo,« razmišlja Drofenikova.

Dobrodelni in trajnostni copati CopArt, za katerim stojita tako slovenska oblikovalka kot domače podjetje, so primerni za novoletno darilo, zlasti ker za njimi stoji tudi lepa zgodba o dobrodelnosti.

Izdelke se lahko naroči preko spletne strani www.zpms.si. Copati številk od 37 do 44 v zlato-oker kombinaciji, ki se prilegajo tako moški kot ženski nogi, so pakirani v ekološki vrečki, na kateri je logotip, ki ga je za namen kolekcije CopArt oblikovala Jana Fak. Copati so praktično in tudi ne zgrešeno darilo, ki ga lahko podariš družinskemu članu, prijateljici ali prijatelju, nenazadnje tudi poslovnemu partnerju. Za par copat boste odšteli 39,90 evra. Del sredstev od prodaje gre v dobrodelne namene za otroke s posebnimi potrebami. »Investirali smo v materiale, tako Urša Drofenik kot Brodi so svoj honorar odstopili dobrodelnemu projektu,« pove generalna sekretarka ZPMS.