Drugi tir do 2025, vlaki po njem 2026

Vlada je včeraj v vlogi ustanoviteljice in edine družbenice družbe 2TDK, Družba za razvoj projekta, d.o.o. sprejela drugo novelacijo investicijskega programa za projekt Drugi tir Divača–Koper, po kateri se bo projekt zaključil konec 2025, ocenjena vrednost projekta pa je nekaj nad 1,1 milijarde evrov.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ob tem pojasnila, da je najbolj pomemben podatek ta, da se bo projekt zaključil konec leta 2025, nato pa bosta sledili dve četrtletji, da se odpravijo morebitne napake. Poudarila je, da bo projekt v celoti kljub podražitvi tretjega sklopa, predvsem na račun podražitev materialov, stal manj, kot so načrtovali leta 2019. “V letu 2019 ocenjena vrednost projekta je znašala 1,150 milijarde evrov, v danes potrjenem investicijskem programu pa znaša 1,109 milijarde evrov,” je dejala.

Za projekt izgradnje drugega tira je bil v januarju 2019 izdelan investicijski program (IP), v aprilu 2021 pa je bila izdelana novelacija investicijskega programa (NIP1). Ker so se v vmesnem času (od potrditve NIP1 do danes) spremenile nekatere predpostavke (znatne podražitve cen gradbenih materialov, surovin in energentov, terminski plan izvedbe, med viri ni več kapitala zaledne države), se je investitor projekta – družba 2TDK, odločil, da pristopi k drugi novelaciji investicijskega programa.

Podražitve bodo vplivale na investicijsko vrednost projekta, tako na  že sklenjene, obstoječe pogodbe, še posebej pa se bo povišanje cen pokazalo pri izvedbi razpisov in pri sklepanju bodočih pogodb, zlasti pri oddaji del za Sklop 3.

Med glavnimi spremembami NIP2 (končna verzija – maj 2023) sta časovnica projekta in investicijska vrednost. Investicijska vrednost projekta v tekočih cenah je sedaj ocenjena na 1.109 milijonov evrov in se je v primerjavi z vrednostjo iz osnovnega investicijskega programa  zmanjšala za 3,5 odstotka, v primerjavi z NIP1 pa povečala za 18 odstotkov. Zaključek gradbenih del je predviden konec leta 2025 (enako kot v IP in NIP1). Poleg zgoraj navedenega v predmetnem dokumentu pri zagotavljanju virov sredstev ni več predviden kapital zaledne države. Višja je tudi ekonomska interna stopnja donosnosti, ki znaša 8,36 odstotka.

Druga novelacija investicijskega programa za projekt železniške proge Divača-Koper (NIP2) je sicer že bila obravnavana na 35. redni seji Vlade Republike Slovenije dne 2. februarja 2023, na kateri je ta kot ustanoviteljica in edina družbenica družbe 2TDK sprejela sklep, s katerim je prekinila obravnavo NIP2 zaradi potrebe po dodatnem preverjanju ustreznosti predvidene časovnice izvedbe projekta, razlogov za znižanje rezerv za nepredvidene izdatke (brez nepredvidenih del) in ustreznosti načina izračuna spreminjanja investicijske vrednosti.