Drugi tir se počasi premika naprej. Končana je gradnja tretjega, zadnjega viadukta Vinjan, na trasi Drugega tira med Divačo in Koprom. Slovesnosti sta se danes udeležila tudi pristojna ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in predsednik vlade Robert Golob. Izrazila sta zadovoljstvo s potekom del, ki naj bi bila končana prihodnje leto. Leta 2026, pa naj bi po novi železnici zapeljali Prvi vlaki. Tako Golob kot Bratuškova sta zagotovila, da bodo ob drugem tiru gradili še vzporednega.
Ministrica je ob tem dodala:
“Prioriteta ministrstva in vlade ostaja tudi gradnja dodatnega vzporednega tira, tako da bo nova povezava med Koprom in Divačo dvotirna. Izvedbo tega dodatnega tira načrtujemo v letih od 2026 do 2030,”
Predsednik vlade Robert Golob, ki je zbrane ob koncu del tudi nagovoril, je poudaril pomen vzporednega tira.
“Vzporedna proga je pomembna. Vzporedna proga je v resnici zaključek drugega tira in prav je, da se na teh projektih dela že danes, da so gradbišča in teren predpripravljeni. Verjamem, da bo do konca tega desetletja uspešno zaključen,”
Pomemben za razvoj logistike
Ob tem je Golob izpostavil še pomen za razvoj logistike.
“Logistika je ena od panog z najvišjo dodano vrednostjo in ena od panog, ki dejansko sloni na naravnih danostih dežele, v kateri živimo,” je dejal Golob. Drugi tir je po njegovih besedah “naše okno v svet”, bo pa vlada po njegovih besedah v prihodnje pozornost posvečala razvoju železniškega omrežja po celotni državi.
Drugi tir bo po Golobovih besedah skrbel za to, da bo pretočnost iz Luke Koper proti središču Slovenije več kot podvojena, “podobno bomo morali delati tudi na razvoju preostanka železniškega omrežja, vključno z vozliščem v Ljubljani, brez tega bo namreč tudi ta tir ostal delček projekta, ki se začne na morskih mejah in konča na naših severnih mejah”.
Za velik dosežek je odprtje viadukta Vinjan označil tudi generalni direktor podjetja 2 TDK Matej Oset.
“Prvotna zasnova viadukta je bila drugačna. Viadukt Vinjan bi se moral graditi enako kot viadukt Gabrovica s postopnim narivanjem, a smo na delu doline, kjer poteka viadukt, odkrili fosilni plaz. Čeprav ta trenutno miruje, se je zaradi dolgoročne stabilnosti spremenila tehnologija gradnje viadukta. Nova zasnova je narekovala drugačno gradnjo, odločili smo se za prosto konzolno, ki je primerna za večje razpone,”
Da je slovenskim gradbincem uspel zahteven projekt, je bila zadovoljna tudi vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji Jerneja Jug Jerše.
“Gre ne le tehnično zahteven podvig, ampak tudi izjemno slikovit objekt, ki daje dolini novo dimenzijo,”
Kot je še dejala, gre pri projektu za mešanico virov financiranja.
Četrtina vseh sredstev namreč prihaja iz evropskega proračuna – 80 milijonov je kohezijskih sredstev, 167,5 milijona evrov je iz finančnega instrumenta Cef, ob tem je finančna konstrukcija sestavljena še iz posojil Evropske investicijske banke in komercialnih bank ter iz sredstev iz državnega proračuna.
Nekaj o viaduktu Vinjan
Viadukt Vinjan je dolg 620 metrov in ima več kot 50 metrov visoke stebre. Več o viaduktu pa si lahko preberete tukaj.
O gradnji drugega tira smo pisali tudi v spodnjih člankih.
Boris Šuligoj: Drugi tir dražji 9 odstotkov zaradi višjih cen