Gradnja mostu čez ožino se bo pričela naslednje leto julija 2024, pišejo na italijanskem spletnem portalu focusicilia.it. Ko bo zgrajen bo to najdaljši viseči most na svetu, dolg bo kar 3,2 kilometra. Trenutna ocenjena vrednost investicije je več kot 13 milijard evrov.
Pred samo gradnjo je potrebno razrešiti še marsikatere težave. Začenši z več kot milijardo evrov vrednimi sodnimi spori, s konzorcijem podjetij Eurolink – ki je leta 2004 zmagal na razpisu in v katerem je tudi gradbeni velikan Webuild – in z lastniki zemljišč, ki jih je treba razlastiti. Obravnave so preložene, naslednje aktivnosti bodo morale potekati po kriterijih javnega dokazovanja, kar pomeni, da je treba razpisati razpis. »Upam, da bomo do marca 2024 lahko rekli, da smo pripravljeni na fizični začetek del,« je izjavil izvršni direktor Webuilda Pietro Salini. Da bi tehnično sledili vsem tem korakom, bo strokovna komisija sestavljena iz 9 ljudi, nadzorovala celoten postopek.
Za otočane bo most zelo pomemben, saj si želijo enakih možnosti za vse. Prebivalci Sicilije se velikokrat počutijo, da je vlada v Rimu na njih pozabila. Večkrat so že opozarjajo na drage cene letalskih kart do Rima ali Milana, velike stroške imajo tudi mladi, ki želijo študirati izven Sicilije in tisti, ki se ukvarjajo s športom.
Menijo, da bo most predpogoj za razvoj vse ostale instrastrukture na Siciliji. Ob tem poudarjajo, da so vse cestne in želežniške povezave sestavni del mostu, in sicer 28 kilometrov na sicilijanski strani in 13 kilometrov na kalabrijski strani.
Zamisel o gradnji mostu čez Mesinsko ožino ni nova, o tem so razmišljali že leta 252 pred našim štetjem v starem Rimu, ko je rimski konzul prepeljal bojne slone iz Kartagine v današnji Tuniziji na celino na sodih, privezanih skupaj v obliki splavov.