Evropska komisija je začela preiskavo proti kitajskima gigantoma e-trgovine, Shein in Temu, da bi ugotovila, ali sta podjetji sprejeli ukrepe, ki jih zahteva zakon o digitalnih storitvah (Digital Services Act, DSA). Ta uredba velikim tehnološkim podjetjem nalaga, da preprečujejo širjenje nezakonitih in škodljivih izdelkov ter vsebin, s čimer varujejo potrošnike.
Komisija zahteva pojasnila
Bruselj je od obeh trgovcev zahteval posebne informacije glede sistema opozarjanja, ki omogoča uporabnikom prijavo nezakonitih izdelkov, zasnove spletnih vmesnikov, ki ne smejo zavajati ali manipulirati uporabnikov, ter zaščite mladoletnikov. Poleg tega komisija zahteva pojasnila glede preglednosti algoritmov in sledljivosti trgovcev.
To zahtevo po informacijah so sprožile prijave več evropskih organizacij za zaščito potrošnikov.
Rok do 12. julija
Shein in Temu imata čas do 12. julija, da odgovorita na zahteve Evropske komisije. Na podlagi prejetih odgovorov lahko izvršni organ odloči, ali bo začel formalni postopek in uvedel morebitne sankcije.
Poznate Shein in Temu?
Shein in Temu sta velika kitajska spletna trgovca, ki ponujata široko paleto izdelkov, od oblačil do elektronike, po zelo nizkih cenah. Shein je znan po svoji hitri modi in velikem izboru oblačil, ki so priljubljena med mladimi po vsem svetu, medtem ko Temu ponuja raznolike izdelke, vključno z gospodinjskimi potrebščinami, elektroniko in igračami.
Oba trgovca sta zaradi svojih poslovnih praks, kot so nizke cene, hitra dostava in pogosto vprašljiva kakovost izdelkov, pritegnila veliko pozornosti in kritik glede zaščite potrošnikov.