Zaradi trenutnih razmer, v katerih je preveč tvegano pluti skozi Sueški prekop, so Maersk in drugi veliki ladjarji že decembra preusmerili ladje na plovbo okoli Afrike, kar pot podaljša v povprečju za 10 do 14 dni. Zvišale so se tudi cene prevozov. Prevoz zabojnika (40 čevljev) iz Kitajske za Luko Koper stane že več kot osem tisoč dolarjev, so sporočili iz Financ.
Seveda pa določeni ladjarji še vedno plujejo prek Sueza.
Tako je v nedeljo v Trst prispela barka, ki je bila konec leta tarča dveh napadov Hutijev na Rdečem morju. Luka v Trstu je zaradi negotovosti in izrednega stanja do sedaj ostala brez petih ladij, ki bi lahko priplule. Zato nas je zanimalo, kako ti dogodki vplivajo na Luko Koper.
Kot so nam odgovorili iz luke ‘‘do zdaj je ves načrtovan tovor z Daljnega vzhoda prišel v Koper, vendar z določenim zamikom. Podobno je tudi z ladjami, ki so oziroma bodo v večji meri priplule v Koper. So pa določeni ladjarji po preusmeritvi tovor razložili v enem od transhipment hubov v Sredozemlju, od tam pa ga prek feederjev (manjše kontejnerske ladje) prepeljali do končne destinacije (tudi do S Jadrana).”
Kot so dodali, operativno delo v pristanišču za zdaj poteka nemoteno. ”Zaradi zamud prihoda ladij v drugi polovici januarja pričakujemo povečan pretovor kontejnerjev, medtem ko bomo na segmentu avtomobilov več pretovora opravili v februarju”.