Ko gre za plačo, se pogosto pojavljajo nesporazumi in nezadovoljstvo med zaposlenimi. Hitro lahko ocenimo, da smo premalo plačani. Strokovnjak za zaposlovanje pa je poudaril, da so razlike v plačah med enako izobraženimi delavci pogosto posledica različnih dejavnikov, ne samo sposobnosti, poroča Jutarnji list. V nekaterih IT podjetjih lahko dva programerja z enakim izobraževanjem in izkušnjami prejmeta bistveno različne plače. Razlog je lahko v tem, da je eden od njih dogovarjal za višjo plačo pri zaposlovanju, medtem ko drugi ni bil seznanjen, da so pogajanja možna.
Kako doseči višjo plačo?
Plača torej ne odraža samo sposobnosti in izobrazbo določenega delavca. Za pridobitev višje plače, oziroma za njeno zahtevo, je pomembno biti pozoren na mnoge druge dejavnike. Kot poudarja strokovnjak za zaposlovanje, gre za dobro pripravo in premišljen izbor trenutka.
Za začetek je najpomembnejša priprava, pri čemer gre predvsem za raziskovanje tržnih standardov za določeno delovno mesto. Če delate kot višji analitik v finančni instituciji, preverite, koliko so plačana podobna delovna mesta na trgu. Na portalih, kot so LinkedIn, lahko najdete povprečne plače za enaka dela. Transparentnost znotraj organizacij in odprt dialog o plačah so redko prisotni zaradi varovanja osebnih podatkov. Pri primerjavi svoje plače primerjajte s tržnim obsegom, ne pa s plačo vaših sodelavcev, saj lahko ima vsako delovno mesto različne sestavine nadomestil in pogoje.
Nato je treba dobro oceniti trenutek: izbrati trenutek, v katerem lahko posameznik najbolje predstavi svoj pomen za podjetje.
Na primer, zaposleni v marketinških agencijah pogosto zahtevajo povišico po uspešno zaključenem projektu, ki je podjetju prinesel pomemben prihodek, ugoden trenutek pa je lahko tudi objava dobrih poslovnih rezultatov, saj je delodajalec takrat bolj naklonjen nagrajevanju.
Izogibajte se grožnjam
Ko zahtevate povišico, je pomembno, da ste pripravljeni s podatki, ki podpirajo vašo zahtevo. Zberite dokaze o svojem prispevku k podjetju, preden zahtevate povišico. Ne omenjajte imen sodelavcev ali primerjajte svojo plačo z njihovimi. Namesto tega se osredotočite na svoje rezultate in tržno vrednost svojega dela. Izogibajte se grožnjam in ultimatom, saj lahko to negativno vpliva, piše Jutarnji list.
Vedno imejte določeno vsoto v mislih, vendar bodite fleksibilni in pripravljeni razmisliti tudi o drugih ugodnostih, kot so bonusi, izobraževanja ali ugodnosti v zvezi z delovnim časom.
Pri nagovoru delodajalca je dobro biti samozavesten, vendar ne aroganten, pri tem pa imejte v mislih, da lahko pretirana samozavest prav tako negativno vpliva na možnosti za povišico.
Ostanite profesionalni
Mnogi zaposleni poudarjajo svoj prispevek k podjetju in svojo zahtevo temeljijo na objektivnih podatkih, brez groženj ali ultimatov. Igranje na čustveno karto lahko koristi, če je relevantno za vaš položaj, vendar bi morale grožnje z odhodom biti zadnja možnost in le, če ste pripravljeni slediti temu koraku.
Seveda bodite pripravljeni tudi na možnost zavrnitve, pri čemer je ključno, da ostanete profesionalni in namesto negativne reakcije, prosite delodajalca za informacije, kaj bi lahko izboljšali, da bi dobili povišico, izrazite željo po nadaljnjem razvoju in izobraževanju ter predlagajte udeležbo na posebnih seminarjih.
Če kljub vsemu ni možnosti za napredovanje, je morda čas razmišljati o drugih možnostih na trgu dela.