Z gledališko nagrado tantadruj, ki jo tri primorska gledališča (SSG Trst, SNG Nova Gorica in Gledališče Koper) podeljujemo za življenjsko delo ter najboljšim dosežkom sezone, prihajajo tudi vprašanja, na katera nagrajenci odgovarjamo v upanju in želji, da bi bralcem omogočili vpogled v naš miselno in čustveno zelo razgiban svet, ki pa je vedno vpet in ujet v prostor in čas, v katerem živimo in ustvarjamo.
Sama poskušam v tem pisanju odgovoriti na spodnje vprašanje, ki so mi ga postavili pri časopisu, ki ga berete. Kako lahko v razmeroma majhnem okolju uspeva gledališče, ki za svoje predstave brez težav pridobi velika igralska in režiserska imena? Kaj je potrebno za uspešno vodenje takšnega podjetja in kdo so ljudje in njihove značilnosti, brez katerih ne bi šlo?
Ustanoviti gledališče, ga obnoviti, umetniško dvigniti in vpeti v stabilno občinsko in državno financiranje je velika stvar, ki je nikakor ne more narediti samo en človek, ker zahteva moč in vpliv na preveč različnih poljih družbenega življenja. Za uspešno vodenje je torej nujno potrebno razumevanje te prepletenosti. Odločitev za profesionalno gledališko hišo odraža zavedanje, ki presega amatersko pojmovanje gledališke umetnosti, presega pa tudi razumevanje gledališke hiše kot prostora najrazličnejših prireditev za »različne potrebe«.
Odločevalec ve, da bo to delovni prostor gledališčnikov, ki vpeti v javni zavod, dobivajo plačo za svoje delo. Gledališče da mestu novo razsežnost. Župan Dino Pucer je tisti, ki se je odločil, da bo to mesto spet imelo svoj gledališki hram. To velja povedati, ker se prevečkrat pozablja. Ko v novo, mlado gledališče pride Boris Cavazza in se tu zaposli, okrepi svojo umetniško moč, postane zanimivo za pomembne režiserje in igralce pa tudi za gledališke hiše iz tujine.
Igor Bavčar, ki takrat povezuje močno primorsko gospodarstvo, verjame v znanje in umetnost. Pomaga pri ustanovitvi UP in Gledališču Koper do rednega državnega financiranja. Boris Popovič pa obnovi staro, tudi nevarno gledališko dvorano, ki dobi med igralci sloves dvorane, v kateri je najlažje in najlepše igrati. Družbena odgovornost je podobna prosvetljenemu vladarju, ki ve, da »je zemlja dar božje narave, mesta pa so zgradili ljudje«. (Varon)
Katja Pegan
Direktorica Gledališča KoperStališča avtorjev podpisanih prispevkov ne izražajo nujno stališč uredništva. Za točnost podatkov v podpisanih vsebinah so odgovorni avtorji oz. naročniki objav. Za nepodpisane vsebine je avtor uredništvo.