Kitajci ljubijo rdeče vino iz kleti Vinakoper

Azijski trgi so med najhitreje rastočimi izvoznimi trgi kleti Vinakoper. V zadnjih treh letih se je močno okrepilo tržišče Kitajske in Hong Konga, kjer je Vinakoper blestel tudi na mednarodnih vinskih tekmovanjih. Hitro se razvija tudi vietnamsko tržišče; v mestu Ho Chi Minh Vinakoper odpira drugo trgovino, tik pred vrati pa je tudi odpiranje trgovine v Hanoju. Za vse azijske trge velja, da na njih prevladuje prodaja rdečih vin, odločno pa so se prebile tudi penine. V Vinakoper pravijo, da jih priljubljenost rdečih vin ne preseneča, saj se odlično podajo s tamkajšnjo kulinariko, prav tako pa kupce navdušuje avtentičnost in razigranost avtohtonih istrskih okusov.

Deli novico s tvojimi prijatelji

V zadnjem zabojniku, ki je pretekli teden izplul iz koprske luke, so na Kitajsko namenjena naslednja vina: Capo d’Istria Refošk, Capo d’Istria Cabernet Sauvignon, Capo d’Istria Merlot, Capo d’Istria Malvazija, Capris refošk in Capris Cabernet Sauvignon, ter peneča Capris Marine brut, Capris Marine extra dry in Capris Grand Cuvee.

vinoteka v Dalianu 2

“Kitajci res ljubijo rdeča vina. Če pogledamo podatke za pretekla tri leta, smo v Vinakoper na kitajski trg in trg Hong Konga skupaj izvozili skoraj 300.000 steklenic. Med njimi je bilo največ steklenic iz linije mirnih vin Capris z najbolj priljubljenimi sortami refošk, merlot in cabernet sauvignon ter linije Capo d’Istria, prav tako s sortama refošk in merlot. Omeniti velja tudi penine, ki jih na teh trgih vedno bolj obožujejo,” je pojasnil Borut Fakin, direktor Vinakoper. Vsak zabojnik, ki krene na pot iz koprske luke, je za nas posebno doživetje, saj se zavedamo, da na drugi konec sveta pošiljam del naše tradicije, naš avtohtoni refošk in ostala vina, ki bodo v kupcih iz popolnoma druge kulture prebudila Istro ter željo po raziskovanju naših čudovitih krajev.”

Dolga pot do zadovoljnih kupcev

Zabojnik vin iz Luke Koper na Kitajsko potuje kar 35 do 37 dni. Pomembno je, da se tekom potovanja, še posebej v toplejših mesecih, zagotovi ustreznost temperature v zabojniku oziroma prepreči vpliv zunanjih vremenskih pogojev na vina. V Vinakoper to zagotavljajo na različne načine – od uporabe termalnih folij do izbire zabojnika s kontrolirano temperaturo. Tako lahko ustreznost temperature zagotavljajo vse od skladišča do kupca. Po dobrem mesecu zabojnik prispe v luko na jugu Kitajske, kjer ga prevzame kupec.

kontejner na poti

Zadnja pošiljka na Kitajsko je namenjena kupcu, ki po prevzemu poskrbi za distribucijo do izbranih restavracij, prav tako pa se bo velik del prodaje do končnega kupca zgodil prek online trgovin. Na Kitajskem se zelo velika količina vin proda online, kar je za naše navade morda nenavadno, a pri njih povsem normalna praksa,” pojasnjuje Blaž Edsidt, izvoznik v Vinakoper. “Podobno je tudi v Hong Kongu, kjer pa naša vina najdejo svoje mesto tudi na policah 22 specializiranih vinotek. Slednje bomo na novo zapolnili z naslednjo pošiljko, ki jo na pot pošiljamo konec oktobra. V Hong Kong bo tako na pot letos krenil drugi zabojnik.”

V polnem zagonu tudi sejemske aktivnosti pred zaključkom leta

Do konca leta bodo omenjena vina predstavljena tudi na mnogih azijskih sejmih. V novembru bodo z njimi nazdravljali na sejmu v Shenznu, sejmu Prowine v Shanghaiju in sejmu v Hanoju, za njimi pa je že predstavitev na vinskih sejmih v Shangaju in Vietnamu. Vinakoper se sejemskih prireditev udeležuje s predstavitvami izbranih vin, degustacijami pa tudi izobraževalnimi delavnicami za interesirane obiskovalce.

V vsej svoji zgodovini istrski refošk ni potoval tako daleč, kot potuje danes. To je za slovensko avtohtono vinsko sorto, ki je specifična tako v pridelavi kot v okusu, zelo velik dosežek, še posebej, ko nam odzivi kupcev potrjujejo, da je povsod odlično sprejeta. Seveda je to tudi dokaz, da delujemo v pravi smeri, tako v vinogradih kot v kleti, in da ima refošk kot sorta, za katero so še nekaj desetletij nazaj trdili, da je to sorta, ki nima priložnosti na izvoznih trgih, mi pa smo dokazali nasprotno. Torej da ima ogromen potencial in se lahko razvija v popolnoma nove širine ter prepričuje nove in nove kupce. Priljubljenost rdečih vin na kitajskem trgu pa morda niti ne preseneča, saj se rdeča vina odlično podajo k njihovi kulinariki – odlična so v kombinaciji z mesom, cvrtjem pa tudi različnimi specialitetami, ki temeljijo na svinjskem, govejem ali jagnječjem mesu,” je dejal glavni enolog Vinakoper Boštjan Zidar. “Na azijskih vinskih tekmovanjih smo z našimi vini prejeli že kar nekaj pomembnih in odmevnih nagrad in priznanj, kar podpira naš preboj na azijskih trgih ter nam hkrati daje zagon za letošnja sodelovanja in predstavitve na vinskih dogodkih,” je dodal.

vinoteka v Dalianu 5

Vinakoper je na kitajskem trgu prisoten že nekaj let, prav tako v Hong Kongu in na Japonskem. V 2020 je v Vietnamu v Ho Chi Minh odprl prvo vinoteko, pred vrati je odpiranje druge in za njo še ene v Hanoju. Med azijskimi trgi se v prihodnjem letu obeta tudi odprtje prve vinoteke v Tajvanu, natančneje glavnem mestu Tajpej.

Potekajo tudi dogovori za vstop na nove trge na afriški celini, kjer je Vinakoper že prisoten v državi Gana. Tako so prvi vzorci že odpotovali v Nigerijo, Slonokoščeno obalo in Senegal.