Konec legendarnega vlaka, ki povezuje Ljubljano in Pulo?

Legendarni Zeleni vlak, verjetno edina preostala železniška povezava Pulo in Istre s preostalo Evropo, bi lahko prihodnje leto prenehal obstajati. To, sprva neuradno novico, je za Glas Istre potrdila Mihaela Tomurad Sušac iz Urada uprave HŽ Putnički promet.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Predstavniki Slovenskih železnic so kolege s Hrvaške obvestili, da vlaki v njihovi lasti v letu 2024/25 ne bodo več vozili v in iz Pulja. Predlagali so, da bi poskusili vzpostaviti povezavo v Buzetu, in sicer da bi v in iz Buzeta vozili vlaki SŽPP 1272/1273.

HŽPP je zahteval, da v novem voznem redu omenjeni vlaki vozijo kot doslej, kar zadeva prestopanje v Buzetu, pa je to možno le na rednih vlakih HŽPP, ki vozijo na območju Istre in za katere je vozni red dogovorjen v sodelovanju z Istrsko županijo, da bi bil ta primeren za redne potnike, torej dijake, študente in delavce. O vsem se vpleteni še dogovarjajo.

Stroške vlaka nosijo SŽ

“Najprej bi radi poudarili, da ne moremo reči, da gre za enostransko ukinitev vlaka. Slovenske železnice niso in nočejo ukiniti vlaka. Slovenske železnice so Hrvaškim železnicam dale razumne predloge za morebitno rešitev za nadaljevanje vožnje med Slovenijo in Puljem, a pozitivnega odgovora Hrvaških železnic žal še ni,” je za Glas Istre povedala Tamara Sever iz Slovenskih železnic. Dodala je, da so Slovenske železnice od hrvaške agencije za železniški promet prejele potrebna dovoljenja za vožnjo dizelskih lokomotiv v lasti SŽ, kar pomeni, da dizel motorna garnitura v lasti SŽ vozi tudi na relaciji Buzet – Pula in nazaj.

“Ker Slovenske železnice nosijo celotno breme stroškov vožnje mednarodnega vlaka z vožnjo svojega dizel vlaka do Pule in nazaj, smo Hrvaškim železnicam že večkrat poslali prošnje in predloge za vzpostavitev dialoga, s katerim smo želeli in še vedno želijo prepričati, da poiščejo enakovredno rešitev, ki bi pripomogla k ohranitvi vožnje direktnega vlaka v Puli, bodisi v smislu delne udeležbe pri stroških vožnje dizel motornega vlaka SŽ na hrvaškem delu proge oz. v kateri koli drugi obliki skupne rabe izvajanje prevozne storitve,” so pojasnili v SŽ.

Število potnikov in realizirani prihodki SŽ po njihovih besedah ne pokrijejo niti odstotka stroškov, ki jih povzroča potniški promet Slovenskih železnic z vožnjo vlakovne garniture v Pulo in nazaj.

Malo potnikov

Severjeva je še spomnila, da analiza potniških tokov in prihodkov SŽ preko Buzeta kaže na nizek obseg prometa. “Podatki kažejo, da je leta 2023 iz Slovenije v Pulo in druge destinacije prek Buzeta potovalo 3139 potnikov, iz Hrvaške v Slovenijo pa 315 potnikov,” je poudarila Severjeva.

Progo Zelenega vlaka so do leta 1991 upravljale SŽG, saj odsek v hrvaškem delu Istre ni imel in še vedno nima neposredne povezave s preostalim hrvaškim železniškim omrežjem. Slovenske železnice so 1. oktobra 1991 na zahtevo Hrvaške predale železniško progo v Istri v upravljanje Hrvaškim železnicam. Odtlej vozi samo sezonski vlak direktno v Pulo od konca aprila do konca septembra.