Včeraj se je v tržaško pristanišče po dveh tednih prisilnega premora vrnila kontejnerska ladja Maersk Hangzhou danske družbe Maersk Line. Ladjo je konec preteklega leta v južnem Rdečem morju zadel raketen napad hutijskih upornikov v Jemnu, vendar brez resnejših posledic za ladjo in posadko. Po prvem napadu so ladjo napadla še štiri plovila s strani Hutijev, a so ameriški helikopterji, odzvani na klic na pomoč, tri od njih potopili, četrto plovilo pa je pobegnilo.
Ladja, ki ima nosilnost 15.282 kontejnerjev TEU, je priplula s Kitajske in bo že danes ali jutri zapustila tržaško pristanišče. Njen cilj je pristanišče na Reki, od tam se bo vrnila v Trst, nato pa nadaljevala plovbo. Družba Maersk Line po zadnjih dogodkih ostaja zelo zadržana in ni podala nobenih izjav glede vrste tovora, ki ga dovažajo v jadranska pristanišča.
Ladjarji preusmerjajo ladje
Glede prihoda naslednje ladje v Trst v pristaniški upravi nimajo natančnih podatkov. Do sedaj so zaradi preusmeritev izgubili pet ladij, vendar pričakujejo, da se bo ob sedmem pomolu do konca januarja privezalo 47 ladij, kar je pet manj kot v enakem obdobju lani. Kljub resni situaciji zaradi dogajanja v Rdečem morju ostaja predsednik pristaniške uprave Zeno D’Agostino optimističen, čeprav se zaveda, da se težave odražajo v celotni pomorski logistični verigi. Promet na eni najbolj obremenjenih pomorskih poti, proti Sueškemu prekopu, se je skoraj prepolovil, saj mnogi svetovni ladjarji svoje ladje preusmerjajo okrog Afrike skozi Gibraltar ali direktno proti pristaniščem v severni Evropi. Gre za varnejšo, a daljšo in dražjo pot.