Lokomotiva, ki je premagovala divji gorski značaj Porečanke

Deli novico s tvojimi prijatelji

Veličastna zgodba Porečanke je polna vzponov in padcev, taka kot je življenje samo, prav zato raziskujemo njeno zgodovino, ki še danes navdihuje mnoge. Letos je že 117 leto odkar je na progi speljala prva lokomotiva.

Tokrat smo imeli možnost pobrskati po knjigi Parenzana za vse čase, ki jo je napisal Tadej Brate in v njej našli nekaj zanimivih dejstev o prvih lokomotivah Istrskih državnih železnic, ki so našle pot tudi na Porečanki. Prvotno so na progi vozile lokomotive tipa U, ki so jih nasledile lokomotive tipa P. Prav slednjo, lokomotivo P-3,  lahko občudujete, ko se iz Kopra pripeljete v Izolo.

 width=Lokomotive tipa U so bile za divji gorski značaj proge kot je Porečanka enostavno prešibke. Zato je vodstvo železnice, na Dunaj v tovarno lokomotiv v Floridsdorfu, naročilo izdelavo večje in močnejše lokomotive. Po znanih podatkih, naj bi pri izdelavi nove lokomotive sodeloval tudi glavni konstruktor in direktor oddelka za gradnjo lokomotiv, inženir Karl Gölsdorf. To naj bi bil tudi edini projekt ozkotirne konstrukcije lokomotiv pri katerem je aktivno sodeloval.

Leta 1911, so tako v tovarni Krauss & Co. izdelali prve tri lokomotive z oznako P. Kot zanimivost naj povemo, da so oznako P dobile prav po imenu Porečanke. Nova lokomotiva je bila dejansko nekoliko razpotegnjena lokomotiva vrste U, ki pa je prav zaradi novih karakteristik bila zelo primerna za poreško lokalko, saj so lahko vlekle vlake težje za kar 35 odstotkov kot so to zmogle lokomotive vrste U.