Kup mobilnih aplikacij imate na voljo, če želite spremljati svoje športne aktivnosti. Med njimi je v zadnjem času izjemno priljubljena aplikacija Strava, ki jo uporablja več kot 100 milijonov ljudi po vsem svetu. Z njo lahko spremljate številne športne aktivnosti, med drugim tudi tek in kolesarjenje, da bi uporabnike spodbudili k telesni aktivnosti, pa se lahko povežejo s prijatelji in drugimi uporabniki ter z njimi delijo svoje uspehe. Prav tako lahko vsak uporabnik pridobi različne virtualne značke, s katerimi svoje dosežke še bolj izpostavi, najbolj uspešni in priljubljeni pa lahko postanejo celo nekakšni športni vplivneži in podpisujejo pogodbe za promoviranje blagovnih znamk. Da, za slednje so lahko tudi plačani.
Do pretečenih kilometrov z goljufijo
Medtem ko je postavljanje z dosežki mišljeno kot motivacija, je za nekatere uporabnike aplikacije vsakodnevni tek, maratoni, kolesarjenje na dolge proge, reševanje različnih izzivov in podobno postalo nekakšen statusni simbol. Za pridobivanje značk, maratone, kolesarjenje pa sta potrebni čas in trdo delo, česar nekateri uporabniki nimajo ali so preprosto leni. Zato so začeli uporabljati storitve t. i “grozne punce”, ki to počne namesto njih.
Neverjetno, a resnično. Obstajajo zgodbe o mulcih iz Indonezije in Velike Britanije, ki tečejo in kolesarijo za svoje veselje, pri tem pa uporabljajo podatke za aplikacijo Strava drugih uporabnikov. Medtem ko so v službi, igrajo igrice ali lenarijo, nekdo preteče svoje kilometre, nato pa se oni z njimi hvalijo.
Punce na drugi strani pa se ukvarjajo s športom, kot so to počele že prej, le da jih sedaj za to nekdo plačuje. Zneski sicer niso visoki, a s kakšnimi težjimi podvigi se da kar solidno zaslužiti.
Na primer … če želite, da nekdo namesto vas konča maraton, boste morali britanskim puncam odšteti 200 funtov, nekateri pa so uvedli celo naročniške modele, tako vas bo 10 kilometrov dolg tek trikrat na teden stal 42 funtov na mesec.
Prikazovanje sebe v boljši luči
Nekatere punce so ustvarile prave poslovne modele in tako svoje storitve ponujajo celo zunanjim uporabnikom. Ko recimo prejmejo povpraševanje za določeno aktivnost, lahko to storitev na forumih ponudijo drugim tekačem, ki so v istem mestu ali soseski kot uporabnik tega računa na Stravi, tako da je vse skupaj videti čim bolj prepričljivo.
Po besedah Adrienne Adhami, osebne trenerke, ki ima na družbenih omrežjih veliko sledilcev, ljudje plačujejo za tovrstne storitve, da lahko sebe prikažejo v boljši luči. Ukvarjanje s športom in zdrav način življenje namreč dviguje socialni status. Ljudje želijo drugim pokazati, da so pripravljeni preteči 10 km pred službo, da bi bili v formi, v resnici pa lahko ves ta čas preležijo v postelji.