Nekatere ladje bodo v Luko Koper priplule z zamikom

Poročali smo že o raketiranju ladje, ki je bila namenjena v koprsko pristanišče, a jo je napad presenetil v Rdečem morju, kjer jemensko uporniško gibanje napada ladje na njihovi poti skozi Sueški prekop. Kot pravijo v Luki Koper, nekateri ladjarji že preusmerjajo svoje ladje okoli Afriškega rta, kar bistveno podaljša njihovo plovbo.

Deli novico s tvojimi prijatelji

“V Luki Koper razmere v Rdečem morju budno spremljamo in redno komuniciramo z ladjarji,” so nam na naše informacije, kako blokada Sueškega prekopa vpliva na delovanje koprskega pristanišča, odgovorili v luški službi za odnose z javnostmi. Po informacijah, s katerimi razpolagajo, nekateri ladjarji že preusmerjajo svoje ladje, kar pomeni, da bo tovor, namenjen v Severni Jadran k nam prispel z zamikom.

“To ne bo imelo večjega vpliva na letošnji poslovni načrt, vsekakor pa je preuranjeno napovedovati trende in s tem vplive za leto 2024,” so pojasnili v Luki Koper in dodali, da trenutne razmere vplivajo na vse ladje, ki iz Daljnega in Srednjega vzhoda v Evropo plujejo prek Sueškega prekopa – torej tudi za ladjarje, ki tovor prevažajo po Sredozemlju prek transhipment hubov (pristanišč).

Posledice dogajanja v Rdečem morju bi se lahko pokazale čez dva tedna, pa pravi predsednik uprave tržaškega pristanišča, Zeno D’Agostino. Kot je povedal, je vse sicer odvisno od tega, koliko časa bo trajala blokada Sueškega prekopa. “Problem tržaškega in tudi koprskega pristanišča je, da ne oskrbujeta lokalnih tržišč. Mi smo kompetitivni le, če ladje peljejo prek Rdečega morja. V nasprotnem primeru ne. Ladjarjem se namreč ob zaprtju Sueza splača iti direktno v severnoevropska pristanišča,” je njegovo izjavo povzel Primorski dnevnik.

Raketirana ladja, namenjena v Luko Koper

Ladjarji se zaradi okrepljenih in ponavljajočih se napadov hutijskih upornikov odločajo, da se bodo za zdaj izogibali plovbi prek Rdečega morja. V petek sta se tako odločila ladjarja Maersk in Hapeg-Lloyd, nato pa še italijansko-švicarski in francoski MSC in CMA CGM, poroča Primorski dnevnik.

Za pot okoli Afrike pa se je po poročanju Financ odločil tudi nišni ladjar Tailwind Shippong, ki ga je lani ustanovila trgovska veriga Lidl.