Parkirna hiša Sonce se bo po novem letu pričela dvigovati

Deli novico s tvojimi prijatelji

Po tem, ko je letošnjo pomlad Koper pridobil težko pričakovano parkirno hišo Belveder, s katero je mesto postalo bogatejše za 466 parkirnih mest in s katero si želi občina med drugim omejiti pojavnost avtomobilov v starem mestnem jedru, se za poslovnim objektom Barka že kažejo obrisi nove garaže hiše, poimenovane Sonce. Ta bo občanom in obiskovalcem največjega mesta Slovenske Istre ponudila dodatnih 462 parkirnih mest.

 width=

PILOTI DVAJSET METROV V GLOBINO

Izvajalec, Gradbeno-inženirsko podjetje Makro 5 gradnje d.o.o., je na delu parkirišča za Barko z deli pričel avgusta letos. Sprva je na omenjenem območju pregledal obstoječo komunalno infrastrukturo, opravil geomehanske raziskave tal in izvedel testne vrtine, kar je narekovalo izvedbo globokega temeljenja z uvrtanimi armirano-betonskimi piloti, ki v globino merijo od šestnajst do dvajset metrov. Občina je med tem poskrbela, da je se je z omenjenega območja odstranilo tudi nekaj več kot trideset dreves zimzelenega hrasta, ki so svoje mesto dobili na območju Parka urbanih športov na Bonifiki, kjer se mladina že uri na v letos izgrajenem skate parku.

 width=

Enes Sukanović, Ana Praprotnik in Branislav Novosel

 

V IZVEDBI ARMIRANO-BETONSKE GREDE

»Trenutno je na gradbišču zelo živahno. Vreme nam dovoljuje nemoteno izvedbo del skladno s predvideno časovnico. Na delu ob poslovnem objektu Barka smo z globokim temeljenjem – pilotiranjem že zaključili, nadaljujemo s pripravo in izvajanjem armirano betonskih gred. V začetku prihodnjega leta je predvideno postopno izvajanje talne plošče, nato se bomo pričeli dvigovati. Z enakim sosledjem del se bomo pomikali proti drugemu delu objekta,« trenutno stanje in prihajajoča dela pojasnjuje vodja gradbišča Enes Sukanović. Vodja projekta pri Makro 5 gradnjah, Miha Zadel, dodaja, da bi morala biti, v kolikor ne bo prišlo do nepredvidenih zapletov, trietažna armirano-betonska konstrukcija v obliki skeleta zaključena do pomladi. Sledilo bo izvajanje vizualno atraktivne kovinske fasade, uvoznih in izvoznih poti v garažo, avtobusnega postajališča pred vhodom v objekt ter zunanje ureditve.

 width=

PRILAGAJANJE ARHITEKTURNE ZASNOVE

Prvonagrajeni na natečaju za arhitekturno zasnovo garažne hiše Sonce, arhitekti skupine Kombinat, objektu puščajo priložnost za transformacije. »Arhitekturna zasnova garaže v prihodnosti omogoča tudi možnost prilagoditve dela ali celote stavbe drugačni namembnosti, kar je danes v svetu eno ključnih izhodišč pri načrtovanju, še posebej pri parkirnih hišah, vse več pa je že primerov prilagajanja tudi v praksi,« so zapisali v opisu projekta.

 width=

DODATNI ZAVIJALNI PAS BO PREPREČIL MOREBITNE ZASTOJE

V garažni hiši, katere zaključek je predviden ob koncu poletja prihodnje leto, bo poleg običajnih parkirnih mest, zagotovljenih tudi triindvajset prilagojenih invalidom ter devet primernih za družine. Na Ankaranski cesti je občina predvidela ureditev uvoza in izvoza v garažo po dodatnem zavijalnem pasu, ki bo preprečil morebitne prometne zamaške ob gneči pri vstopu v objekt. Promet v objektu bo organiziran po enosmernem vozišču, s prehodi, ki bodo urejeni na sredini objekta. V garažni hiši so predvidene tudi javne sanitarije.

 

POLEG IZGRADNJE DVEH GARAŽNIH HIŠ PREDVIDENE ŠE DODATNE INVESTICIJE

Mestna občina Koper poleg letošnjega dokončanja podzemne parkirne hiše Belveder z nadzemnim poslovnim delom ter lično urejenim parkom na Muzejskem trgu nad njo ter v prihajajočem letu dokončanja garažne hiše Sonce načrtuje tudi celovito ureditev parkirišča na Benčičevi ulici na Markovcu, v okviru katerega bodo uredili tudi dostop (stopnišče) s Ceste na Markovec, in celovito rekonstrukcijo garažne hiše na Krožni cesti, ki jo bodo sklenili v letu 2023, so sporočili iz kabineta župana.

 

Na vprašanje, kakšna je občinska vizija ureditve prometa v starem mestnem jedru Kopra, na občini odgovarjajo: »Z izgradnjo PH Belveder smo naredili pomemben korak najprej k celoviti ureditvi mirujočega prometa v mestnem jedru ter dvigu kakovosti življenja in bivanja v njem. Na ta način smo namreč dosegli, da dragocen in edinstven mestni prostor po več desetletjih naposled osvobodimo pločevine in ga namenimo novim vsebinam. V prihodnjih letih načrtujemo postopno sproščanje parkirnih površin tudi na drugih delih mestnega jedra, z zavedanjem, da moramo spremembe uvajati postopoma in v sodelovanju z ljudmi, ki tukaj živijo in delajo. Pogoj za ukinitev parkirnega mesta je zagotovitev nadomestnega v neposredni bližini. S tem namenom smo naročili prometno študijo, v okviru katere bomo podrobneje proučili prometne tokove v in izven mesta, kot tudi prepoznali dejanske potrebe različnih skupin uporabnikov in razumeli njihove prometne navade. Le ta način bomo lahko zasnovali dolgoročno strategijo razvoja prometa in parkirne politike v mestnem jedru,« z optimizmom zrejo v prihodnost.

 width=

PO MESTNEM JEDRU, TUDI DO GARAŽNIH HIŠ Z BREZPLAČNO KURJERCO

Že drugo leto zapored pa se je mogoče po trgih in ulicah starega mestnega jedra Kopra brezplačno peljati s tremi tako imenovanimi Kurjercami, ki so, kot je mnogim zagotovo že znano, prvenstveno namenjena prebivalkam in prebivalcem mestnega jedra. Kot sporočajo z občine, izvajalec mestnega prometa števila prepeljanih potnikov sicer uradno ne evidentira, kljub temu pa ocenjujejo, da je uporabnikov Kurjerc veliko. S pridom jih za prevoz po vsakdanjih opravkih uporabljajo starejši in gibalno ovirani, družine z mlajšimi otroki, študentje, z veseljem pa se s prikupnimi vozili na električni pogon po opravkih zapeljejo tudi obiskovalci iz sosednjih obalnih mest ter v poletnih mesecih mnogi turisti. Spomnimo, da Kurjerce nimajo vnaprej začrtane trase. Vožnja se, kot so zapisali pri ponudniku storitve, prilagaja potrebam uporabnika. Kurjerce vozijo po vseh večjih in lažje prevoznih ulicah, na koncu katerih so urejena obračališča. Ob upoštevanju vseh zajezitvenih ukrepov, se z vozili lahko peljete vse dni v letu med 8.00 in 21.00 uro.

 width=

Sklenemo lahko, da rešitve za razbremenitev mestnih jeder v obalnih mestih ni moč iskati le v izgradnji novih parkirnih hiš ter uporabi Kurjerc, pač pa v spremembi potovalnih in parkirnih navad občank in občanov ter seveda vseh, ki v Slovensko Istro zahajajo. Pogled v severne države starega kontinenta ponuja prenekatero okolju in mestnemu vrvežu prijaznejšo prakso. Kolo je že prva med njimi.

 

Maja Orel JakičOglasno sporočilo.