Včeraj, 8. aprila 2024, se je začela nacionalna preventivna akcija za večjo varnost voznikov enoslednih motornih vozil, ki bo trajala do 21. aprila 2024. Policisti bodo v tem času poostreno preverjali ravnanja motoristov.
Policisti bodo med akcijo, pa tudi sicer skozi vse leto, izvajali poostrene nadzore, ki bodo usmerjeni na področja umirjanja hitrosti, nepravilnega prehitevanja, izsiljevanja prednosti, uporabe zaščitnih sredstev in psihofizičnega stanja voznikov. Nadzore bodo izvajali na cestnih odsekih, ki jih motoristi najpogosteje uporabljajo. Policisti bodo tudi pregledovali ceste in na morebitne nepravilnosti opozorili vzdrževalce cest.
Poleg tega bodo sodelovali na številnih drugih dogodkih, kjer bodo skupaj s predstavniki drugih institucij, motorističnih klubov itd. motoristom svetovali, kako naj najbolje poskrbijo za svojo varnost in varnost drugih udeležencev v prometu.
Statistični podatki z območja Policijske uprave Koper
Vozniki enoslednih motornih vozil so bili v Sloveniji v letu 2023 v primerjavi z letom 2022 udeleženi večkrat v prometnih nesrečah, umrlo je manj voznikov, število poškodovanih pa je bilo v obeh letih podobno. Število prometnih nesreč z udeležbo motoristov se je na državnem nivoju 2023 v primerjavi z letom 2022 povečalo iz 622 na 703 prometne nesreče.
Na območju PU Koper smo v letu 2023 obravnaval iskupno 2.170 vseh prometnih nesreč, kar je za 17,6 % več kot v letu 2022,ko smo jih obravnavali 1.844. Beležili smo 6 (leto prej 9) prometnih nesreč s smrtnim izidom, 101 (72) s hudo telesno poškodbo, 446 (371) z lahkimi telesnimi poškodbami ter 1.618 (1.392) prometnih nesreč z materialno škodo. V letu 2023 sta umrla 2 (2) voznika enoslednih motornih vozil in sicer 1 voznik mopeda ter 1 voznik motornega kolesa. Umrli vozniki EMV v prometnih nesrečah predstavljajo 33 % delež vseh umrlih v prometnih nesrečah na območju PU Koper. Temu številu je potrebno dodati še 29 (24) hudo telesno poškodovanih in 118 (97) lahko telesno poškodovanih voznikov EMV.
Policisti PU Koper so v letu 2023 obravnavali 143 (127) voznikov motornih koles, ki so bili udeleženi v prometnih nesrečah, kar je 12,6 % več kot v letu 2022. Od vseh udeležencev so bili v 67 (67) primerih obravnavani kot povzročitelji prometnih nesreč.1 (2) voznik motornega kolesa je v prometni nesreči izgubil življenje,18 (18) jih je bilo hudo telesno poškodovanih, 72 (55) lahko telesno poškodovanih.Voznik motornega kolesa je v prometni nesreči umrl zaradi vzroka stran/smervožnje oziroma vožnje preblizu desnemu robu vozišča. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč z udeležbo motoristov je bila neupoštevanje pravil prednosti 34 (20), nato sledi neprilagojena hitrost 31 (29), nepravilna stran/smer vožnje 21 (16), premik z vozilom 21 (15), neustrezna varnostna razdalja 13 (9), nepravilno prehitevanje 8 (11) ter nato vsi ostali razlogi.
Med vozniki mopedov (do 50 ccm) so obravnavali skupno 42 (29) voznikov, ki so bili udeleženi v prometnih nesrečah, od tega so bili v 18 (13) primerih zabeleženi kot povzročitelji.V letu 2023 so beležili 1 (0) prometno nesrečo, v kateri je umrl voznik mopeda. 8 (1) voznikov mopeda se je hudo telesno poškodovalo, 16 (17) jih je bilo lahko telesno poškodovanih ter 17 (11) voznikov, ki v prometnih nesrečah niso bili poškodovani. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč z udeležbo mopedov je bila neprilagojena hitrost 13 (3), nato sledi premik z vozilom 8 (5), nepravilna stran/smer vožnje 7 (3), neupoštevanje pravil o prednosti 7 (12) ter nato vsi ostali razlogi.
Med vozniki mopedov (do 25 km/h) so obravnavali skupno 47 (67) voznikov, ki so bili udeleženi v prometnih nesrečah, od teh jih je bilo 24 (34) beleženih kot povzročitelj. Smrtnega primera med to vrsto udeležencev v letu 2023 niso beležili, niti v letu 2022, so se pa v prometnih nesrečah hudo telesno poškodovali 3 (5) vozniki mopeda, 30 (26) voznikov se je lahko telesno poškodovalo ter 14 (37) voznikov,ki se v prometnih nesrečah niso poškodovali. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč z udeležbo voznikov take vrste vozila je bila neprilagojena hitrost 15 (18), nepravilna stran/smer vožnje 13 (7), neupoštevanje pravil o prednosti 8 (21), premik z vozilom 4 (7), neustrezna varnostna razdalja 3 (1), nepravilno prehitevanje 2 (3) ter nato vsi ostali razlogi.
Glede na mesec se je v letu 2023 največ prometnih nesreč z udeležbo EMV zgodilo v poletnih mesecih, torej junija,julija in avgusta. Največ prometnih nesreč se je zgodilo v soboto 38(37), kritičen čas dneva je od 18.00 do 24.00, ko se je na cestah PU Koper zgodilo skupno 54 (54) prometnih nesreč z udeležbo EMV.
Največ prometnih nesreč z udeležbo voznikov EMV se je zgodilo v naselju z uličnim sistemom 122 (115), sledi naselje brez uličnega sistema 36 (23), glavna cesta G1/11 20 (18), regionalna cesta II. reda 15 (22) ter regionalne ceste III. reda in lokalne ceste po 9 (10) prometnih nesreč. Prometne nesreče na ostalih krajih so le posamične. Voznik motornega kolesa je umrl na glavni cesti G1/6 IlirskaBistrica – Ribnica, voznik mopeda pa na lokalni cesti skozi naselje Škofije.
Ugotavljajo tudi, da so vozniki motornih koles vse pogosteje pod vplivom alkohola in večkrat se poskušajo izogniti policijski kontroli (tudi ne ustavijo na znake za zaustavitev). Moteči in nevarni so vozniki EMV, ki imajo svoja vozila predelana tako, da dosegajo večje hitrosti in povzročajo hrup.
Brezplačna motoristična delavnica z inštruktorji
V soboto, 13. aprila 2024, bo med 9. in 15. uro na parkirišču pri Bonifiki v Kopru potekalo brezplačno usposabljanje in trening voznikov motornih koles. Motoristi se bodo seznanili s problematiko prometnih nesreč in najpogostejšimi dejavniki tveganja zanje ter dobili odgovore na številna vprašanja. V praktičnem delu pa se bodo lahko udeležili treninga varne vožnje na poligonu, kjer bo vsak motorist deležen osebnega pristopa.
Organizator dogodka je MK Kondor, na dogodku pa sodelujejo policisti Postaje prometne policije Koper.
Vabljeni vsi motoristi, da preizkusite svoje znanje na poligonu in tako bolj pripravljeni zapeljete v novo motoristično sezono.