Priložnosti so vsekakor v izvozu

Deli novico s tvojimi prijatelji

Z Borutom Fakinom, prvim možem Vinakoper, smo se pogovarjali o aktualnih razmerah, načrtih za prihodnost in novostih, ki jih ponuja največja istrska klet.

 width=

Borut Fakin je magister znanosti s področja mednarodne ekonomije, z magisterijem Ekonomske fakultete v Ljubljani. Ima več kot desetletne izkušnje s področja trženja in prodaje. Leta 2009 je prevzel mesto direktorja marketinga in prodaje v Hotelih Bernardin. V obdobju 2014 do 2016 pa je postal pomočnik direktorja Hit Alpinea ter vodil trženje in prodajo za celotno skupino HIT d.d. Leta 2016 se je ponovno zaposlil v Hotelih Bernardin in prevzel mesto direktorja prodaje. Kot član je sodeloval v upravnem odboru Turistično- gostinske zbornice Slovenije in v nadzornih svetih Turističnega združenja Portorož ter Turistične organizacije Izola. Petletni mandat direktorja družbe Vinakoper je nastopil marca 2018.

 

 

Letošnje leto je specifično, številna podjetja so se znašla na robu preživetja. Kako je epidemija vplivala na poslovanje Vinakoper?

Potem, ko smo leto 2020 začeli zelo obetavno, nam je razglasitev epidemije sredi marca prekrižala številne načrte. Pozna se, da je za nekaj mesecev zastalo gostinstvo in hotelirstvo, kar bo zagotovo vplivalo na naše letošnje poslovne rezultate. Prav tako zaradi drugega vala epidemije nismo uspeli zagnati povsem prenovljene restavracije Kogo na sedežu našega podjetja, na Šmarski 1 v Kopru. Kljub temu pa smo od maja do septembra stabilizirali poslovanje, kljub epidemiji nismo odpuščali, prav tako tudi v aktualnih razmerah skušamo čim več prodajati prek prodajnih kanalov, ki so nam

ostali na voljo, tudi prek spleta, prizadevamo si z izvozom in še bi lahko našteval. Svetla plat je, da je epidemija pripomogla k temu, da smo bili bolj ustvarjalni in tako uspeli uresničiti nekaj novih idej in projektov.

 

Med temi sta tudi prenovljena restavracija in povsem nov ter inovativen produkt, Esenca Istre, drži?

Tako je. Restavracijo Kogo, ki zaokrožuje našo ponudbo in koncept Hiše refoška, smo v minulih mesecih povsem prenovili in ji vdahnili tudi novo vsebino. Ta bo slonela na tradiciji, na najboljšem, kar premore naša Istra, po drugi strani pa ji bo mlada in zagnana ekipa, ki izhaja iz lokalnega okolja, vdahnila svežino in domiselnost.

 width= 

Nam lahko zaupate kaj več o sami ponudbi restavracije Kogo?

Ponudba bo temeljila na hladnih predjedeh in tipičnih istrskih jedeh, ki se seveda odlično prilegajo k našim vinom. Na voljo bodo različni pršuti, bogat nabor sirov, pa tartufi, domača kokoš in še marsikaj, kar bo razvajalo brbončice še tako zahtevnih obiskovalcev. Po eni strani verjamem, da bomo zadovoljili naše zveste kupce, po drugi pa ciljamo tudi na zaključene skupine in obiskovalce, ki si želijo okusiti istrske dobrote.

 

Te so sicer na voljo tudi v vašem vinskem butiku …

Res je. Vinski butik, ki smo ga prenovili lani, na enem mestu združuje široko paleto vin in ostalih dobrot iz naših krajev ter številne ideje za darila, ki so še zlasti aktualna v tem, predprazničnem času.

 width=No, odlična ideja za darilo je tudi že prej omenjena Esenca Istre. Za kaj pravzaprav gre?

Gre za res inovativno darilo, s katerim smo sladico, brez katere v naših krajih ni praznikov – panettone povezali s sladkim muškatom. V panettone smo namreč dodali rozine, ki smo jih namakali v našem sladkem muškatu, zraven pa zasnovali še esenco, ki na prvi pogled spominja na parfum, v resnici pa gre za sladko in aromatično vino, s katerim okus odličnega panettona še dodatno obogatimo in osvežimo.

 

Da gre res za nekaj posebnega, nam je potrdila tudi strokovna komisija GZS, ki je Esenco Istre med 28-imi prijavljenimi gastronomskimi izdelki uvrstila med dva najbolj inovativna produkta za področje mediteranske prehrane v letu 2020/21.

Idej vam očitno ne manjka. Kakšni so vaši poglavitni načrti za prihodnje leto?

Takoj ko bo možno, si želimo namenu predati prenovljeno restavracijo Kogo, potem pa si želim, da bi v tem slogu uredili še degustacijski prostor, ki bi bil namenjen zaključenim skupinam, raznim dogodkom in drugim priložnostim. Eden od glavnih ciljev za naprej je prav gotovo povečati izvoz naših vin, kjer vidim še veliko priložnost.

 

Kateri so trenutno ključni tuji trgi za Vinakoper?

Trenutno so to Kitajska s Hong Kongom, ZDA, Hrvaška, Poljska, Češka, Estonija, Avstrija in Italija. S kančkom prilagajanja, pravo mero

drznosti, predvsem pa s trdnim zaupanjem v naše izdelke in pravim tržnim pristopom, pa verjamem, da lahko prodremo še na marsikateri tuji trg.

 

Omenili ste, da ste se zaradi epidemije usmerili tudi v prodajo prek spleta. Pa ljudje kupujemo tudi vina na spletu?

Dejstvo je, da je epidemija spremenila nakupovalne navade ljudi, sočasno pa vplivala na večjo prisotnost ljudi v digitalnem svetu. Temu smo se prilagodili tudi v družbi Vinakoper. Seveda smo že pred epidemijo omogočali nakup prek spleta, zdaj pa smo ta prodajni kanal še izboljšali. Razširili smo ponudbo spletne trgovine, poleg vin smo dodali ostale istrske dobrote in darilni program. Pomislili pa smo tudi

na tiste, ki bi si na dom želeli naročiti odlično vinoindrugeistrskeizdelke. Privečjihnakupih omogočamo brezplačno dostavo, sicer pa smo tudi v fazi prenove spletne strani, ki bo v kratkem omogočala še boljšo uporabniško izkušnjo.Oglasno sporočilo.