Prodajalci na Marketplace ne nasedajte spletnim goljufom!

“Z lažnimi profili na Facebooku se izdajajo za potencialne kupce, ki plačilo želijo opraviti prek DPD kurirja, v resnici pa …” tako se začne pripoved naše bralke, njeno izpoved objavljamo v spodnjem zapisu.

Deli novico s tvojimi prijatelji

“Kupila bi jakno z vašega oglasa. Lahko plačam prek DPD kurirja? Naročilo plačam na spletni strani kurirske službe, denar prejmete na kartico, nato vas kurir kontaktira in se dogovori za dostavo. Za organizacijo vsega potrebujem vaš naslov in telefonsko številko,” tako se je glasilo sporočilo, ki mi ga je prek aplikacije Messenger poslala Eva iz Ribnice, za tem, ko je očitno videla moj oglas na spletni platformi Marketplace.

Nato mi je poslala povezavo, ki je na prvi pogled res delovala kot stran kurirske službe podjetja DPD. Vse je izgledalo v najlepšem redu, dokler omenjena stran poleg naslova, podatkov in bančnega računa ni zahtevala tudi stanja na moji bančni kartici. Takrat so se mi prižgali vsi alarmi, kajti nobena spletna stran namreč nikoli ne zahteva stanja na računu! Ko sem po spletu začela iskati, ali ta storitev res obstaja, sem ugotovila, da gre očitno za prevaro.

To so mi potrdili tudi v podjetju DPD Slovenija, kjer so pojasnili, da so v zadnjem času vse pogostejši poskusi različnih spletnih prevar, v nekaterih primerih pa se omenja tudi DPD kot dostavna služba. Ob tem opozarjajo, da naj ljudje ne klikajo na sumljive povezave in naj nikomur ne posredujejo svojih osebnih in/ali bančnih podatkov.

“Vse uporabnike naših storitev, kakor tudi vse državljane želimo opozoriti, da goljufi skušajo te pomembne informacije ukrasti na različne načine, najpogosteje pa se javljajo prek oglasnih mest, kot so Bolha, Facebook Marketplace ipd,” pojasnjujejo in dodajajo, da “DPD stranke kontaktira na dan dostave z SMS ali Viber sporočilom oziroma e-mail sporočilom, v katerih prejemniku paketa sporočimo časovni okvir dostave njihovega paketa,” prav tako v DPD vso elektronsko pošto pošiljajo izključno z domene dpd.si in nikoli ne zahtevajo podatkov s plačilnih kartic prek e-pošte ali digitalnih komunikacijskih kanalov (chat, SMS, WhatsApp, Viber ipd.). Kdor je dvomih, ali sporočila res prihajajo iz DPD Slovenija, pristnost sporočil lahko preveri na DPD službi za pomoč strankam na elektronskem naslovu info@dpd.si.

Na take in podobne spletne prevare opozarjajo tudi na nacionalnem klicnem centru za kibernetsko varnost oziroma na spletni strani varni na internetu. Kot pravijo, so prve prijave ogoljufanih posameznikov začeli prejemati maja lani. “Tovrstnih prijav (konkretno samo za Marketplace) smo v letu 2022 obravnavali 25, pri čemer prijavitelji niso obvezani razkriti morebitnega finančnega oškodovanje, zato tega podatka nimamo. Profile, ki jih goljufi ustvarjajo na Facebooku za namen kontaktiranja žrtev, je možno zelo enostavno in hitro kreirati, zato takšna množica teh profilov, goljufi pa so praviloma iz tujine,” pojasnjujejo. Za prodajalce na spletu so pripravili izobraževalne vsebine in priporočila, ki so dostopni na njihovi spletni strani.

Za Evo me je prek Messengerja v nekaj dneh kontaktiralo še nekaj ljudi. Vsi so se zanimali za izdelke, ki jih prodajam prek Marketplace in vsi so želeli blago plačati prek DPD kurirja. Seveda jim te možnosti nisem omogočila.