Po 8 letih spet z nami
Tramvaj je nazadnje peljal leta 2016, nato ga je ustavila nesreča, jutri pa se končno vrača nazaj na tračnice. Mnogi so ga pogrešali in se veselijo ponovne tramvajske vožnje, tramvaja pa se veselijo tudi kot zgodovinske in turistične znamenitosti. Podjetje Trieste Trasporti je danes tudi objavilo uradni vozni red, zapisan spodaj.
Vozni red relacije Opčine–Trg Dalmazia
Zaenkrat bo vozil le en tramvaj, in sicer z glavnima postajama na Opčinah in Trgu Dalmazia in ne več na Trgu Oberdan, ki je bila glavna tramvajska postaja pred osmimi leti.
Od Trga Dalmazia se bo tramvaj odpeljal do Opčin ob naslednjih urah:
-
6.53
-
8.19
-
9.45
-
11.11
-
12.37
-
14.03
-
15.29
-
16.55
-
18.21
-
19.47
V obratni smeri pa ob:
-
7.43
-
9.09
-
10.35
-
12.01
-
13.27
-
14.53
-
16.19
-
17.45
-
19.11
Marca bodo vozili trije na dan
Po 16. februarju se bodo tramvaju pridružili še drugi tramvaji, ki se jim trenutno še namešča nove zavore. Od 3. marca naprej pa bodo trije tramvaji na voljo s kar 58 vožnjami na dan.
Zgodovina openskega tramvaja
Openski tramvaj je elektrificirana tramvajska proga, ki povezuje Trst in Opčine. Je ena izmed redkih, ki na delu proge deluje kot žičnica vzpenjača. Je prava tržaška znamenitost, zato komaj čakamo, da po dolgem času spet začne delovati.
Trst je prvi tramvaj dobil 30. marca 1876, ta pa je deloval na konjsko vprego, prva tržaška električna proga pa je bila odprta 2. oktobra 1900. Današnja proga, ki povezuje Trst in Opčine, pa je začela obratovati že 9. septembra 1902. Na večjem delu proge je vozil kot navaden električni tramvaj, na najbolj strmem delu (predel se imenuje slovensko Škorklja, italijansko pa Scorcola) pa kot zobata železnica. Zaradi burje in strmega vzpona pa je prišlo do nesreče.
V ta spomin obstaja tudi tržaška pesem El tram de Opcina, ki opeva ta dogodek:
“Al tudi tran di Opčine je rojen frakašon,
je letu dol po Škorkoli sej zebnu u en kanton,
sej zebnu u enu babu, poluomu use kosti,
ajuto mama mia, kako m use boli.”
Leta 1928 pa so sistem spremenili. Od takrat naprej proga na tem delu deluje kot vzpenjača. Proga je dolga več kot 5 kilometrov, vzpne pa se na več kot 300 metrov višine. Ob progi je 13 postaj.
Tramvaj ima za Tržačane velik pomen, za vse ostale pa je to velika atrakcija. Čeprav na tem področju deluje tudi avtobusni promet, se tramvaju nikoli niso želeli odpovedati in ga nestrpno pričakujejo. Zanimivo je, da se tudi na slovenski strani meje skupina Slovencev zavzema za podaljšanje proge do Sežane. Takšni pogovori pa so potekali že leta 1909 in 1920. Vse od prometne nesreče, ki je ustavil tramvaj za osem let, pa tramvaj nadomešča avtobusni prevoz.
Opčine in Trst
Opčine so največje tržaško naselje z do 8.000 prebivalci. Leži na meji med slovenskim in tržaškim Krasom, tretjina prebivalcev pa je slovenske narodnosti. Ime kraja je prišel iz slovenske besede opačína, ki pomeni “kraj, kjer biva opat” oziroma “kraj, kjer je opatija”. Prvo italijansko ime tega kraja je bilo Opcina, tako se tudi imenuje v tržaško-beneškem narečju, po Rapalski pogodbi pa se uradno kraj imenuje Opicina ali Villa Opicina.
Opčine so se že v času Avstro-Ogrske monarhije nahajale na enem izmed glavnih cestnih izhodov iz Trsta. Sredi 19. stoletja pa je bila tu speljana tudi Južna železnica, ki je povezala Dunaj in Trst.
Veselimo se ponovnega prihoda tramvaja in vam želimo prijetno vožnjo in mnogo lepih razgledov!