V Galeriji Hermana Pečariča že tradicionalno pripravljajo razstavo ustvarjalcev, pripadnikov manjšine

Deli novico s tvojimi prijatelji

S sodelovanjem Skupnosti Italijanov Giuseppe Tartini Piran in Samoupravne skupnosti italijanske narodnosti Piran tradicionalno, vsako leto, v Galeriji Herman Pečarič organizirajo razstavo del ustvarjalcev, pripadnikov manjšine. Letos bo na ogled razstava del akademske slikarke Fulvie Grbac (1968, Koper) iz Sečovelj.

Diplomirala je leta 1991 na temo grafičnega opusa Lojzeta Spacala na beneški Akademiji lepih umetnosti ter se odtlej neprekinjeno izpopolnjuje zlasti na grafičnih delavnicah in tečajih v Sloveniji in tujini. Zaposlena je kot likovni pedagog na Srednji šoli Pietro Coppo v Izoli.

V piranski galeriji prvič predstavlja grafike z močno aktualno in družbeno angažirano tematiko. Razstavo je poimenovala CONTRA NATURAM. Le-ta odkriva njeno zrelo obdobje: skrajno domišljeno izbira grafične tehnike (lesorez, suha igla, kolografija, monotipija), oblike in velikosti matrice ter papirja, na katerega odtiskuje ter jih enakovredno prezentira v interieru razstavišča tako, da njena grafična sporočila obiskovalca večplastno pritegnejo.

V vsebinskem smislu je Fulvia Grbac zavezana svojemu rojstnemu in bivanjskemu prostoru: živi v Sečovljah, na skrajno zahodnem delu države z edinstveno elementarno atmosfero in svetlobo ter z edinstveno večstoletno multikulturno in materialno dediščino. Živi namreč v bližini dveh državnih meja in v neposredni bližini Sečoveljskih solin. Njene kompozicije so na videz preproste, izčiščene in osredotočene na osrednji motiv izseka iz narave oziroma izbrane rastline, na delih iz zadnjih treh let pa opazujemo upodobitve prepoznavne žične ograje.

Vsaka podoba drevesa, ali trnate robide, ali žične ovire je avtoričina metafora, njen ikonografski znak kot nosilec njenih najglobljih intimnih pomenov in sporočil. Z njimi razgalja svoja osebna stališča do preteklosti in sedanjosti, do ljudi in družbe, lastna razumevanja političnih dogajanj v sedanjem času in v  njenem bivanjskem kraju. Osnovno misel, idejo in motiv uresničuje v več originalnih odtisih, variacijah. Posamezen grafični list postavi v korelacijo z drugimi v domišljeno prostorsko instalacijo, ki postane univerzalno in aktualno globalno sporočilo.

Razstavo spremlja dvojezični katalog z zapisom Nives Marvin, kustosinje razstave.