Župan Buzeta: “Imam vtis, da slovenska oblast zavestno zavira naš razvoj”

Veleposlanik Slovenije na Hrvaškem Gašper Dovžan je včeraj v Buzetu začel dvodnevni obisk v Istri, kjer je župan Damir Kajin večkrat lobiral za ponovno vzpostavitev celotnega tovornega prometa na relaciji od Požan do Sočerge in naprej do Kopra. Po Buzetu je slovenski veleposlanik skupaj z namestnikom veleposlanika Miho Faturjem obiskal Buje, danes pa sta predvidena še Novigrad in Umag.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Odnos s sosedi na obmejnem območju, je po pisanju Glasa Istre povedal Kajin, predvsem s pobratenim Koprom, je odličen, skoraj prijateljski.

“Poznamo se, zdaj pa se bomo verjetno vključili v več evropskih projektov. Vendar imam po drugi strani vtis, da slovenska oblast, in to traja že dvajset let, zavestno zavira naš razvoj. Tu mislim predvsem na nemožnost, da bi se naši tovornjaki, težji od 7,5 ton in skupne nosilnosti 7,5 ton, peljali na odseku od Požan do Sočerge in naprej do Kopra,” je povedal Kajin.

Pojasnil je še, da so se pred dvema letoma s koprskim županom Alešem Bržanom bolj ali manj dogovorili, da bodo v primeru vzpostavitve tovornega prometa čez mejni prehod Požane/Sočergo vozili le tovornjaki s puljskimi in koprskimi registrskimi tablicami, in to okoli 50 tovornjakov na dan. Vsi ti tovornjaki morajo že leta delati obvoz preko Buj, preko Kaštela in tako namesto 40 kilometrov čez Požane do Trsta, torej Kopra, prevozijo 80 kilometrov v eno smer, s tem pa povzročajo resno škodo in Buzet zavestno izolirajo.

“Bivša slovenska vlada, minister za infrastrukturo in celo minister za zunanje zadeve so bili pripravljeni, da se ta prometna komunikacija vzpostavi. Hrvaški premier Andrej Plenković se je o tem že večkrat pogovarjal s slovenskim kolegom, prav tako minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković, a mi preprosto stojimo na mestu,” je še potožil Kajin.