Koliko je nevarno piti alkohol na letalu?

Nova študija poudarja skrite nevarnosti kombiniranja uživanja alkohola in spanja na dolgih letih, pri čemer nakazuje, da bi takšna praksa lahko obremenila delovanje srca bolj, kot smo doslej mislili. Raziskava, ki jo je izvedel Inštitut za medicino pri Nemškem vesoljskem centru, je vključila 40 prostovoljcev v dve laboratorijski spalni komori – ena pod normalnim tlakom na ravni tal in druga, ki posnema tlak v letalu, ki leti na višini 2.438 metrov.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Na večjih višinah zmanjšana dostopnost kisika, znana kot hipobarična hipoksija, znižuje raven kisika v krvi (SpO2). Nova študija je raziskovala zapletene učinke alkohola in spanja v teh pogojih.

Ta študija je prva, ki preučuje kombinirani učinek hipobarične hipoksije in alkohola med spanjem. Pokaže, da je uživanje alkohola v letalu podcenjeno zdravstveno tveganje, ki se mu lahko zlahka izognemo, pravijo raziskovalci v svojem delu, ki je bilo objavljeno v reviji Thorax.

Udeleženci so bili razdeljeni v štiri skupine: tisti, ki so spali pod normalnim tlakom z alkoholom ali brez njega, in tisti s tlakom v kabini z ali brez alkohola. Ponujeni alkohol je bil enakovreden dvema pločevinkama piva ali dvema kozarcema vina. Spanje vsakega udeleženca je bilo omejeno na štiri ure, kar simulira motnje spanja med leti. Rezultati so pokazali, da so pri normalnem tlaku osebe, ki so pile alkohol, imele povprečno raven kisika v krvi 94,97 odstotka in srčni utrip 76,97 utripov na minuto. Tisti, ki niso pili alkohola pri normalnem tlaku, so imeli 95,88 odstotka SpO2 in 63,74 utripov na minuto.

Pri tlaku v kabini je SpO2 za tiste, ki pijejo, padel na 85,32 odstotka s srčnim utripom 87,73 utripov na minuto, medtem ko so tisti, ki ne pijejo, imeli 88,07 odstotka SpO2 in 72,90 utripov na minuto.

Ti rezultati kažejo, da so bile v pogojih v letalski kabini ravni kisika v krvi nižje, srčni utrip pa višji, zlasti pri tistih, ki so uživali alkohol. Omejitve raziskave Zdrava klinična norma za SpO2 je 90 odstotkov, kar te razlike naredi pomembne. Nizka raven SpO2 in visok srčni utrip povečujeta kardiovaskularno obremenitev, kar lahko poveča tveganje za srčne težave, zlasti pri ljudeh s predhodnimi boleznimi.

Velikost vzorca študije je bila majhna in se je osredotočila na mlade, zdrave posameznike, vendar bi lahko bili učinki bolj izraziti pri starejših ali ranljivejših populacijah. Avtorji raziskave opozarjajo potnike, naj ne uživajo alkohola na letih.