Nova predorska cev meri 5630 metrov, dela na prebijanju predora in njegovem opremljanju so trajala tri leta. Pri tem so uporabili več kot 1000 ton tekočega razstreliva.
Učka najsodobnejši predor na Hrvaškem
Gre za tretji najdaljši in najsodobnejši predor na Hrvaškem. 30 jam in razpok, ki so jih našli med kopanjem, je za delavce predstavljalo izziv, saj ima nova cev veliko slabšo geologijo od obstoječe.
Na otvoritvi pričakujejo skoraj tisoč gostov, od predstavnikov vlade do lokalnih politikov, izvajalcev, podizvajalcev. Celoten program je sestavljen iz nagovorov, ob vhodu v predor.
Do konca septembra bosta prevozni obe cevi predora, nato pa bodo stari predor zaprli in ga obnovili. Dela naj bi trajala do maja prihodnje leto.
Podobno se obeta predoru Karavanke, kjer so pred pol leta obeležili preboj cevi, trenutno pa tam potekajo intenzivna betonerska in druga dela. Po zaključku vseh gradbenih del je v začetku prihodnjega leta predviden začetek montaže elektrostrojne opreme. Ko bodo vsa dela končana, bodo sledili testiranje vgrajene opreme, uradni pregledi in prevzem.
Druga cev za promet konec leta 2025
Konec leta 2025 naj bi se nova cev začela uporabljati za začasni dvosmerni promet. Takoj po odprtju vzhodne cevi za promet bodo namreč zaradi sanacije zaprli obstoječo cev, so pojasnili na Darsu. Promet po obeh ceveh predora Karavanke bo po končani sanaciji predvidoma stekel v začetku leta 2029.