Izbrani so bili za napad na kopenske enote nemške vojske v zaledju Istre, nekje med Materijo in Reko. Njihov ukaz je bil, naj celotno misijo letijo na izredno nizki višini nad tlemi (15 m) in ne vzpostavljajo radijskih stikov. Sovražnih enot niso srečali in so se obrnili nazaj proti jugu Italije ter ponovno dosegli Jadransko morje. Pri Savudriji je dvoje letal opazilo nemški rušilec TA-22, ki je plul na jug. Z ohranjanjem radijske tišine in letenjem na nevarno nizki ravni so se piloti odločili poskusiti nemogoče. Z rafalnim streljanjem so se pognali v rušilec, od vodne črte navzgor so mitraljezi tolkli po trupu ladje in naenkrat je silna eksplozija ladjo skoraj raznesla. Z veliko verjetnostjo se je sprožila ena od min, ki je bila na ladijskem krovu. V evforiji dosežka so preleteli še Piran, kjer naj bi napadli “radijsko postajo”, a streljali so čez mesto v cerkev in se vrnili v oporišče.
Dosegli so tisto, s čimer se ne more pohvaliti nobena druga lovska skupina. Z natančnim streljanjem iz mitraljezov so onesposobili vojaško ladjo. Na slikah vidimo omenjene pilote in proti podmorniško korveto UJ202, ki vleče TA-22 nazaj v Trst. Ladje niso več popravljali in 8. novembra so jo opustili.
Naključno bombardiranje Pirana v noči 29. julija 1944
Raziskovalec med drugim piše še to: “221. eskadrilja RAF. Letala pa dvomotorni bombniki Wellington. Specializirani so bili za nočni lov na ladjevje. In tisto noč so štiri letala preletela morje vse do Kopra. Ker niso našli nobene tarče so odvrgli bombe pred vrnitvijo v oporišče. Vsako letalo je nosilo po 15 bomb od 250 lb. (113 kg).
Nemška mornarica je plula po večini le še ponoči in dejavnost bojev je bila takrat še v osrednjem Jadranu. Nočna plovba v severnem Jadranu je bila do takrat še dokaj mirna. Presenetljivo je, da to noč RAF piloti niso opazili ničesar na morju in so pred povratkom v oporišče odvrgli bombe na naseljena območja. Redkost, ker so po navadi bombe odvrgli na domnevne cilje na morju.
Rušilec TA 21 (ex INSIDIOSO) je ob 18:00 uri izplul iz Trsta za Pulo. A že 9. avgusta je bil poškodovan pri Savudriji. Iz Benetk za Trst je šibala bolniška ladja Tubingen in prispela za 12:00 uro.
Ob 4:00 zjutraj so v Trst prispeli še TA 37, 38 in 39 po uspešni postavitvi minskega polja Iltis VI. Ob 1:00 uri so odplule tri torpedovke iz Pule za Benetke.
Motozattere ali DTMci so bili v Trstu pod 10. transportni floti (Landungsflottille). Takrat je bilo tu 9 ladij na razpolago in so nosile glavni logistični delež iz Trsta za Pulo, Reko vse do Šibenika. Vsi DTMci so obvezno vozili le ponoči in do jutra so prihajali v varna pristanišča.”
Iz angleške strani je bil načrtovan le napad v smeri iz Poreča proti Trstu s strani 6. RAF eskadrilje s Hurricani na dan 27.7. Tako je zagorel parnik »Tenaci Genera«, ki je prevažal bauxit za Trst. Ladja je preživela in nemška mornarica jo je odvlekla v Tržič.
221. eskadrilja ni imela nobene posebne naloge v noči iz 28/29. julija. V Summary of events in Operations record book na ta dan piše: “Ker nismo našli ladij, smo pač bombe odvrgli na Piran, porto Corsini in Koper (požar je tu bil silovit in smo ga videli do oddaljenosti 30 navtičnih milj).”
In podatki o položajih DTM ladij okoli 28.7.44. ?Piran ni gostil nobene ladje, je pa F-962 naložil 54 morskih min v Puli in odplul preko Reke za Zadar.