Pred leti smo govorili, da bomo težko ostali pomorska država brez svojega ladjarja. Je torej Slovenija še pomorska država?
Zgodovina nam pravi, da smo Slovenci vedno bili tudi pomorski narod. Če pa gledam naprej, pa ne vem, če bo to ostala. Pesti nas namreč veliko pomanjkanje pomorskega kadra, ljudi, ki bi se odločali za pomorski poklic, da bi pridobili status pomorskih častnikov, ki bi v mladih letih pluli, kasneje pa se vključili v delo na kopnem, kjer je delo s pomorskimi izkušnjami zelo cenjeno. Že za zaposlitev v Upravi za pomorstvo je eden od pogojev, da moraš biti častnik krova ali častnik stroja, zato že danes težko dobimo kadre. Toliko bolj za zaposlitev pomorskega inšpektorja, kjer direktiva nalaga, da lahko to funkcijo opravlja zgolj upravitelj stroja ali poveljnik ladje. Tudi za delo na vlačilcih in pomorskih pilotih morajo biti kadri s poveljniškim izpitom in izkušnjami. Brez teh služb pa Luka Koper ne bi mogla delovati.
Poklic pomorščakov ni več tako privlačen, kot je bil pred desetletji.
Vsem dijakom svetujem, naj gredo že po srednji šoli na prakso, da sploh vidijo, če je ta svet zanje, ker to ni enostaven svet in enostavno delo. Mnogi gredo najprej študirat, po treh letih študija gredo po opravljenem magistrskem študiju prvič na ladjo in morajo začeti kot navadni mornarji, najbolj umazana dela. Tak preskok potem sproža pri njih stiske in konflikte.
Zaradi tega je tudi na ladjah po svetu vse več »instant« kapitanov, ki zelo hitro napredujejo in pridejo prehitro do visokih in odgovornih funkcij na ladji. So bolj ekonomi ali administratorji kot navigatorji. Logično je, da morajo zato v pristaniških mestih vse bolj krepiti obalne centre za nadzor in upravljanje prometa.
O direktorju Uprave RS za pomorstvo:
Jadran Klinec je diplomiral in magistriral iz ladijskega strojništva na Fakulteti za pomorstvo in promet v Portorožu.
Po končani srednji pomorski šoli je plul na ladjah Splošne plovbe ter si v svoji pomorski karieri pridobil pooblastilo o nazivu upravitelj stroja. Pomorsko kariero je nadaljeval kot upravitelj na jahtah na Sardiniji. Pot ga je nato zanesla v Trst, kjer je pri finskem podjetju ladijskih motorjev (Wärtsilä) postal del ekipe inženirjev za vzdrževanje ladijskih motorjev.
Je direktor Uprave Republike Slovenije za pomorstvo in se zavzema za spodbujanje pomorskega poklica in vpis ladij v slovenski ladijski register.
Celoten intervju lahko preberete na spodnji povezavi:
https://obalaplus.si/kako-dalec-je-slovenija-od-svojega-morja/