Požar na litij-ionskih baterijah je težko pogasiti, saj lahko pride do eksplozij posameznih baterijskih celic. Nahajajo se v mobilnih telefonih, prenosnih in tabličnih računalnikih, igračah, orodju, električnih skirojih, kolesih, pa tudi v električnih in hibridnih vozilih.
“Najpogostejši vzroki za nastanek požara litij-ionskih baterij so nepravilno polnjenje, mehanske poškodbe, neustrezno shranjevanje, nekakovostni materiali, tehnične okvare … Potrebna je previdnost pri njihovi uporabi, polnjenju in shranjevanju. Naprav z litij-ionskimi baterijami ali litij-ionskih baterij ne smemo poškodovati, jih odpirati, stiskati, po njih udarjati ali jih izpostavljati padcem, pomembno je, da so baterije in polnilni kabel, polnilnik in stiki nepoškodovani.” je za MMC pojasnil Ažbe Tomaž iz Gasilske brigade Ljubljana.
Če zagori vozilo na električni pogon, ga moramo ugasniti, odstraniti elektronski ključ, se umakniti na varno razdaljo, nato pokličemo na številko 112 in poudarimo, da gori vozilo na električni pogon, povemo tudi tip vozila in počakamo do prihoda gasilcev ter upoštevamo njihova navodila.
“S tem se kar pogosto srečujemo tudi v Sloveniji. Težavo predstavlja to, da gasilci nimamo opreme, t.i. kontenjnerskih vozil, v katerih bi lahko gasili takšna vozila.” je pojasnil Miran Korošak, predsednik Združenja poklicnih gasilcev Slovenije.
Preventivno lahko poskrbimo, da do požara ne pride tudi tako, da litij-ionskih baterij ne shranjujemo pri visokih temperaturah (telefona ne nosimo v žepu, ga ne puščamo v vročem avtomobilu) in ga ne polnimo v spalnici, prenosnika ne pokrivamo, proizvode, ki vsebujejo litij-ionsko baterijo shranjujemo ločeno. Te baterije namreč lahko nenadoma zagorijo med spanjem, pa tega še opazili ne bomo, opozarjajo v Združenju slovenskih poklicnih gasilcev.