Fortenova grupa je v dveh letih v gospodarstva Hrvaške in regije vložila skupno 255 milijonov evrov

Deli novico s tvojimi prijatelji

Fortenova grupa je danes, 7.decembra 2021 v obratu Jane v Gorici Svetojanski napovedala ključne kapitalske naložbe skupine v prihodnjem obdobju, v skupni vrednosti 130 milijonov evrov in ponovno spomnila na najpomembnejše naložbe v letu 2021, v katere je bilo vloženih 125 milijonov evrov.

Hkrati je družba predstavila najpomembnejše poudarke iz poslovanja za devet mesecev 2021, po katerih so skupni konsolidirani prihodki Fortenova grupe za 54 odstotkov višji kot v enakem obdobju leta 2020 in znašajo 22 milijard kun, medtem ko je prilagojeni konsolidirani EBITDA, povečan za 29 odstotkov, in je znašal 1,7 milijarde kun. Povečal se je tudi dobiček, in je v devetmesečnem poslovanju ustvarjeno 1,3 milijarde kun čistega dobička, kar je za 1.855 milijonov kun izboljšanje v primerjavi z izgubo v prvih devetih mesecih 2020. Konec septembra je imela skupina 2,5 milijarde kun v denarju in denarnih ekvivalentih, zaradi občutnega zmanjšanja dolga po prodaji segmenta Zamrznjene hrane pa se je delež dolga znižal na 4,2-kratnik.

Največji kapitalski vložki Fortenova grupe v proizvodnem segmentu so bili usmerjeni v novo, tehnološko napredno aseptično linijo, kjer bodo v Jani točili osvežilne brezalkoholne pijače in katere vgradnja je v zaključni fazi, vredna 11,5 milijona evrov, v novi obrat za stiskanje in ekstrakcijo olja v Dijamantu z zmogljivostjo 1.200-ton na dan in v novo klavnico v PIK Vrbovec.

Nov obrat v Dijamantu je vreden 29,3 milijona evrov in je posamezno največja naložba Fortenova grupe, medtem ko je vrednost naložbe v novo klavnico v PIK Vrbovec na ravni 8,2 milijona evrov. V obeh podjetjih so priprave v zaključni fazi in projekti bodo kmalu izpeljani. V letu 2021 je Fortenova grupa povečala tudi zmogljivost proizvodne linije kečapa v Zvijezdi na 10.000-ton ter prevzela osješko mlekarno in lansirala novo linijo mleka in mlečnih izdelkov pod blagovno znamko Kravica Kraljica. V živilskem segmentu so lansirali dve ključni inovaciji Fortenova grupe – rastlinske izdelke Planet of plants, ki ne vsebujejo sestavin živalskega izvora in Mesne prigrizke PIK & Go.

Pri naložbah v maloprodajo Fortenova grupe je poleg Konzumovega prevzema istrskega trgovca Miracolo, s katerim je ta povečal svojo prisotnost v regiji s 15 novimi trgovinami, v letu 2021 v maloprodaji Fortenova grupe so odprli skupno 45 novih poslovalnic. Poleg tega je bila realizirana vrsta prjektov digiitalizacije zaključmo s projektom, s katerim je Konzum postal prva maloprodajna veriga potrošniških dobrin na Hrvaškem, v kateri je mogoče plačevati s kriptovalutami.

»Fortenova grupa je v dveh letih v gospodarstva regije vložila skupno več kot 255 milijonov evrov. Prav dvig naložbene moči je eden najpomembnejših ciljev celotne verige dejavnosti, ki jo izvajamo že dve leti in pol. Družbo smo pripeljali na sprejemljivo raven zadolženosti in ji omogočili vlaganje v razvoj osnovne dejavnosti, obenem pa dosegali odlične poslovne rezultate. Pričakujemo, da bomo z načrtovanim nadaljnjim razdolževanjem v prihodnjem letu dvignili naložbeni potencial na 200 milijonov evrov, izdelan pa je tudi inovativen poslovni načrt, ki bo na primer našim trgovcem prinesel odprtje več kot 200 novih ali prenovljenih prodajnih mest v celotni regiji., nove distribucijske centre, med katerimi je največji distribucijski in logistični center Mercatorja v Ljubljani, novo platformo za e-trgovino ter novi zagon palete novih in inovativnih živilskih izdelkov,« je povedal Fabris Peruško, član upravenega odbora in glavni izvršni direktor Fortenova grupe.

»Naši močni investicijski projekti v segmentu hrane in pijače, ki znašajo več kot 50 milijonov evrov, so usmerjeni v nadaljnjo krepitev vodilnega položaja naših blagovnih znamk in hkrati širitev portfelja Fortenovinih izdelkov, da bi se odzvali na nove trende in želje potrošnikov. Te naložbe tudi oprijemljivo kažejo na novo usmerjenost naših podjetij k bolj trajnostnemu in učinkovitemu poslovanju. Nenazadnje je povečanje proizvodnih zmogljivosti osnova za širitev naše regionalne prisotnosti z vstopom na nove trge in nove kategorije, kar bistveno izboljša konkurenčno prednost vseh naših podjetij,« je povedal Sotiris Yannopoulos, izvršni direktor Fortenova grupe za prehrano.