Kot so izpostavili, državni prostorski načrt obsega tri točke, in sicer: umestitev vzporednega levega tira k novemu drugemu tiru, ureditev novih dostopnih cest in opustitev obstoječe proge Divača–Koper na odseku med cepiščem pri Prešnici do Kopra. Za obstoječo progo med Prešnico in Koprom se načrtuje demontiranje: na trasi bo izgrajena kolesarska proga. Levi tir, ki bo zgrajen k novemu drugemu tiru, bo postavljen od postaje Divača do tovorne postaje v Kopru z vsemi potrebnimi objekti.
Iz vladnega urada za komuniciranje so sporočili, ”da bo z opustitvijo obstoječe proge varnejši tudi vodni vir Rižane. Potek drugega tira železniške proge Divača-Koper je načrtovan tako, da se v čim večjem delu izogne vodovarstvenega območja vodnega vira Rižana, ki predstavlja glavni vir pitne vode za celotno slovensko primorje (pitna voda za potrebe gospodinjstev, turizma, gospodarstva in kmetijstva)”.
Železniška proga bo zmanjšala tovorni promet na slovenskih avtocestah, saj se bo vzpostavila prepustna železniška povezava za potrebe Luke Koper.