Skriti prisluškovalci

Gotovo ste že slišali skrb zbujajoče zgodbe o tem, kako Facebook in ostala podjetja začnejo prikazovati oglase o temi, o kateri ste se nekaj ur nazaj pogovarjali s prijatelji. Čeprav šef Facebooka Mark Zuckerberg trdi, da načini zbiranja podatkov ne vključujejo prisluškovanja pogovorom, so neodvisni preizkusi to postavili pod vprašaj.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Na družbenih omrežjih smo namreč produkt mi sami – ker za storitev ne plačujemo, mora podjetje najti drug način za zagotovitev dobičkov. Za storitev torej plačamo z osebnimi podatki, ki jih delimo z oglaševalci na tej platformi. Z vsem ste se strinjali, ko ste kliknili na gumb “strinjam se s pogoji uporabe”, ne da bi jih dejansko prebrali, pišejo na portalu moskisvet.com.

Preverite, ali vam prisluškujejo

To, ali vam prisluškujejo ali ne, lahko preverite tudi sami, tako da odprete aplikacijo popularnega socialnega omrežja in spregovorite nekaj besed v angleškem jeziku o temi, o kateri sicer ne bi. Tema mora biti povezana s produktom ali storitvijo, ki se jo da prodati prek oglasov na socialnih omrežjih – govorite lahko na primer o nakupu novega računalnika ali o potovanju v eksotično državo. Ko o temi nekaj minut govorite, počakajte nekaj časa in se prepričajte, ali vam socialno omrežje po novem ponuja oglase, povezane s temo, o kateri ste govorili.

Mnogim, ki so test prisluškovanja opravili sami, je socialno omrežje res začelo prikazovati oglase na temo  pogovora, tudi če se prej nikoli niso zanimali zanjo. Gre za vdor v zasebnost, ki ga še nedolgo časa nazaj ne bi tako zlahka sprejemali. Čeprav je prisluškovanje namenjeno “le” prikazovanju bolj primernih oglasov, se hitro vprašamo, kje je meja.

Kaj lahko storite?

Najboljša rešitev je izbris aplikacij in profilov na socialnih omrežjih. Ker pa to v modernem svetu predstavlja dokaj ekstremno dejanje, ki vas lahko popolnoma odtuji od aktualnega dogajanja, lahko uporabite manj drzen pristop z nastavitvijo nadzora nad dostopom do mikrofona, kar lahko sicer nekoliko vpliva na funkcionalnost aplikacije (onemogoča snemanje videov v Instagramu), a hkrati prepreči, da bi se vaši zasebni pogovori zlorabili.

V tem primeru je prednost tudi naša majhnost – slovenščina je kot jezik, ki ga govori okoli dva milijona ljudi, izredno nepopularen cilj za velike oglaševalce, ki vplivajo na milijarde ljudi. Tudi zaradi tega avtomatizacija prepoznave slovenskega jezika šepa za prepoznavo velikih, kot sta npr. angleščina in španščina.